Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Monia
:help:
Jag måste köpa mig en ny symaskin och skulle vilja ha lite tips av er som syr mycket vad man ska ha för typ. Jag har nu en gammal grön huskqvarna -63 som är kanon till vanliga bomullstyger typ gardiner. Nu vill jag sy barnkläder í trikåtyg. Jag har varit ute i symaskinsaffären (husqvarna) och tittat lite men de kostar ju 10 000kronor !!! Ska man kanske köpa en overlock?????
Av FiaLisa
Jag har en bra symaskin och en bra overlock. Jag älskar bägge, men använder dem för lite. :-(

Overlocken är grym (jättebra alltså) på stretchiga tyger. Jag använder den även till att kasta (zick-zacka eller hur det nu stavas) sömmarna på vanliga tyger. Det blir väldigt snyggt och ser proffsigt ut.

http://sewing.patternreview.com/ kan man läsa recensioner av olika maskiner.

Jag vet att jag inte svarade på din fråga, men jag tror bara att du själv kan avgöra vilken typ av maskin du ska satsa på.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Dom där gamla maskinerna är toppen så jag skulle nog råda dig att behålla din gamla maskin och köpa en overlock.
Overlock är oslagbart om man ska sy mycket i trikå.
Av FiaLisa
Frida med Mea skrev: Med ett tillägg, man nklarar sig inte med bara en overlock så d måste ha kvar din gamla också
Jag håller absolut med om detta!
Användarens profilbild
Av Monia
:D Tack för tipsen!!! Nu ska jag kolla lite på overlockmaskiner, det blir kanske billigare en en ny vanlig symaskin.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag kom på en sak till. Du ska ha en overlock med 4 trådar. Det finns med 3 och 5 också men 3 är för lite och dom med 5 trådar kan sy flera olika vaianter men oftast använder man bara en. Dessutom syr dom 5-trådiga ofta en söm som blir en kedja på avigsidan och om man drar i rätt tråd på en sydd söm kan man dra bort hela sömmen och det är ju inte så bra.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Är också ute efter en ny tror jag, så jag håller mig här i kulissen och suger åt mig av era råd och tips :-)

/Cecilia
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
linafelicia skrev:Jag kom på en sak till. Du ska ha en overlock med 4 trådar. Det finns med 3 och 5 också men 3 är för lite och dom med 5 trådar kan sy flera olika vaianter men oftast använder man bara en. Dessutom syr dom 5-trådiga ofta en söm som blir en kedja på avigsidan och om man drar i rätt tråd på en sydd söm kan man dra bort hela sömmen och det är ju inte så bra.
:notes:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?