Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tigerlinda
Är det stor skillnad mellan en hoppis och tex en didy eller en bebina.
Vilken skulle du välja?
Jag funderar på att byta ut hoppisen mot någon av dessa, men då skall de vara mjukare och följsammare, någon med erfarenhet från alla dessa eller någon som kan komma med några tips och råd?
Användarens profilbild
Av Panakeia
ja, detklart det är skillnad!!!
skulle jag bara ha en sjal, skulle jag ha en diddy/eacy el bebina, men, hoppisen går inte av för hackor den heller, jag gillar min hoppis skarpt!
Av Tigerlinda
ok, att det ÄR skillnad förstod jag nästan :wink:
Kanske var lite otydlig, men VAD består skillnaden av är det jag undrar över! :)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Hoppisen upplever jag som en lite "tjockare" å "grovare" sjal eller vad man ska säga. Min easy är tunn följsan bra stretch i å alldeles uuuunderbar *S* Har även en bebina karo (orangerutig) å den är tunn och följsam oxå. Bebina stjärntecken är något tunnaren än karon, men inte mycket.
Easycare är min absoluta favorit!

Kolla om det är några sjalträffar i närheten av där du bor. För isåfall kan du ju gå på en sjalträff å kanske få känna å prova både easy, bebina och didy så får du skaffa dig en egen uppfattning! :lol:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Jag måste ändå säga att detta beror helt på vad för hoppiz du har! Jag har en del att jämföra med och min favorit är costa rican (hoppiz) för att den är så mjuk och lagom stretchig, den är dock inte så tunn.

Min bebina stjärntecken är ju tunn, så tunn men inte alls lika avlastande som hoppisarna, didyn, storken eller easyn.

Easyn är nog den jag skulle ta om jag "bara fick ha" en sjal eftersom den är tunn men ändå bra avlastande eftersom det kommer en sommar med värme (får man hoppas :wink: ). Om jag fick välja två (en vinter- och en sommarsjal) skulle jag välja en costa rica som vintersjal och en easy (regnbåge eller sol) som sommarsjal.

Blir du något klokare? :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
hoppisen är handvävd medan didy och bebina är maskinvävda. väven är därför jämnare och slätare på didy och bebina. hoppisarna kan också variera lite mer i hur de känns just eftersom de är handvävda.

sedan skiljer sig olika färger på didymos åt också. indio/wellen/jaquardvävda med mönster/randiga har olika struktur. allra tunnast och slätast är de som är jaquardvävda med mönster (romber och ellipser till exempel). gemensamt för alla är dock att de blir mjukare av användning, men det gäller i princip alla sjalar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?