Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hella
Jag tycker så mycket om min Iris, men den är lite för lång för ryggknyt. Jag bär ju nästan bara på ryggen (och om jag bär på magen så räcker ändå en storlek 5:a på 4,1 meter till x-omslut fast då med knuten bak...)

Nu är jag kanske på väg att sälja min indio åt en kompis, och gör jag det har jag bara en "lagom" sjal kvar, alltså min Jakob som också är en storlek 5. Ibland lämnar jag Iris hemma bara för att hon är så lång, och definitivt för lång för en tibetansk ryggsäck som det ofta blir på hemvägen om vi varit på lekplatsen eller liknande. Ska jag stympa henne så hon blir mer använd eller är det helgerån? Att byta henne mot en annan sjal är inte aktuellt, hon är min stora kärlek :loving:
Senast redigerad av Hella den ons maj 03, 2006 17:12, redigerad totalt 1 gånger.
Av Petra
Klipp och njut längre av henne. Gör något matchande av biten som blir över. :lol:
Användarens profilbild
Av sirisirius
Trimma till´na så du kan använd henne!
Användarens profilbild
Av Anna
KLIPP!!! Sjalar skall användas, fixa till en stl 5 du om det är vad du vill ha.
Användarens profilbild
Av Kotten
Iiiiiiiiiriiiiiiiiis! Spring! Hon tänker slakta dig!

Skämt åt sido, klipp henne så du kan använda den oftare. En så fin sjal ska inte bara ligga (och dessutom kan jag tänka mig henne kortare också 8) ).
Användarens profilbild
Av Isanna
Klipp o gör henne fin o användbar igen! En sån skönhet ska inte bara ligga o skräpa ju!
Användarens profilbild
Av Panakeia
tja, om du inte känner att du BEHÖVER en lååååååång sjal, så visst, kapa på du! det tycker jag absolut!
men jag skulle aldrig kapa min långe-motreal, jag gillar att ha en sjal jag kan knyta långa knytningar med!
Användarens profilbild
Av Hella
Panakeia skrev:tja, om du inte känner att du BEHÖVER en lååååååång sjal, så visst, kapa på du! det tycker jag absolut!
men jag skulle aldrig kapa min långe-motreal, jag gillar att ha en sjal jag kan knyta långa knytningar med!
Det är just där skon klämmer... Det är ju något speciellt med en riktigt lång mysig sjal också, men jag använder ju de korta sjalarna betydligt mer och jag tycker så mycket om Iris och det känns tråkigt att jag väljer bort henne för att hon är för lång.

Jag tror jag tar med henne till min mamma nästa gång jag är där, och gör henne kortare, och så får jag väl (om jag saknar en riktigt lång sjal, fast det tror jag inte jag kommer att göra ;-)) köpa en annan lite fulare hellång historia så gör det inte så mycket sen om den blir liggande länge mellan användningarna :twisted:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Tycker du gör helt rätt i att korta ner henne så att du kommer använda henne mer ofta!!! Lycka till!
Av Petra
Hella skrev:Jag tror jag tar med henne till min mamma nästa gång jag är där, och gör henne kortare, och så får jag väl (om jag saknar en riktigt lång sjal, fast det tror jag inte jag kommer att göra ;-)) köpa en annan lite fulare hellång historia så gör det inte så mycket sen om den blir liggande länge mellan användningarna :twisted:
Låter som en toppen ide.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Klipp!
Och så syr du en mössa av det som blir över. Vinterdrake har sytt jättefin mössa till sin dotter av resterna av en La Paz :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
Hella skrev:Jag tror jag tar med henne till min mamma nästa gång jag är där, och gör henne kortare, och så får jag väl (om jag saknar en riktigt lång sjal, fast det tror jag inte jag kommer att göra ;-)) köpa en annan lite fulare hellång historia så gör det inte så mycket sen om den blir liggande länge mellan användningarna :twisted:
Låter som en bra kompromiss, korta iris och köp en lång hoppis, då kan du ju verkligne få en låååååååååååång!!! och de nya ska ju va supermysiga har man hört!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kan du inte göra en kompromiss tills vidare om du ännu inte är helt säker och bara fålla upp sjalen en bit? Visst, ändarna blir iofs klumpigare men det ger ju ett grepp om hur den kommer att kännas - fast om du villl knyta med tibetanska avslut funkar det kanske inte med tjocka ändar? :roll:

Äh, för tusan, kapa så du blir nöjd! Som Anna skrev så är ju sjalar till för att användas - så känner du att du vill ha kvar Irisen, fast i en kortare variant så fram med saxen bara! :lol:
Användarens profilbild
Av Mia
Bara lite lustigt....

Jag har ju en Iris stl 5 och en Jacob stl 7... Och jag har precis funderat på vad jag ska göra med Jacob just av samma anledningar som du :lol: Fast jag har inte kommit så långt att jag vill klippa.. Det funkar faktiskt bra att bära i omslut på ryggen och knyta ngt varv extra om magen.. till hösten kommer jag att sakna en lång Jacob annars.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?