Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Hej!
Vad tror ni om det här till en hyfsat stadig bebbe?
Xomslut utan att dra ut x:et så att säga

Det borde ju bli svalare till sommaren om man nu inte har en urtunn Antigua eller Ella Roo på lager...
Bild

Och en till bild
Bild
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag knyter nästan alltid sådär, tycker den är jätteskön, snygg knytning tycker jag det är oxå :-D Och inte så varm heller...lätt att få till...
Användarens profilbild
Av Louise
Så knyter jag ibland eftersom det går snabbare än vanlig X-omslut, man slipper pilla med att dra ut tyget. Det blir inte riktigt lika stadigt men skillnaden är ganska marginell.

Visst måste det vara svalare för barnet, det är ju två lager mindre tyg över ryggen.
Användarens profilbild
Av sillen
Jennelii skrev:snygg knytning tycker jag det är oxå :-D
Ha -jag tycker precis tvärt om! Tycker det utspridda tyget (särskilt med min Didy Katja då :D ) är så vackert!

Sen har ni självklart rätt i att det både är svalare och snabbare på andra viset! Får vänja mig vid tanken tills sommarvärmen kommer :wink: !
Användarens profilbild
Av Helena
Anso skrev:Hej!
Vad tror ni om det här till en hyfsat stadig bebbe?
Xomslut utan att dra ut x:et så att säga

Det borde ju bli svalare till sommaren om man nu inte har en urtunn Antigua eller Ella Roo på lager...
Kan knytas till nyfödda enligt Hoppediz-häftet, hemligheten är ju att smokingbältet måste vara supertight då, och så rullar de ju kanten. Men de skriver att det inte avlastar så bra till större barn, mycket tyngd hamnar tydligen på bärarens axlar.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag knyter ofta så men antiguan om jag vill ha en supersval knytning, tex när David har hög feber och vill bäras. Men måsta se till att få smokingbältet riktigt bra, att köra en chacka-chacka-griff eller vad det nu kallades rekomenderas :). jag tycker att det avlastar bra.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Det är min favvisknytning - i alla fall när jag har hoppisen och ska på promenad. Jag tycker min lilla tös sitter så bra i den - om man gör chacka-chacka och rullar smokingbältet. Jag har använt den knytningen i några veckor, och hon är bara 2½ månad.

Jag som annars har problem med rygg o nacke, hade lillan så i 2½ timma idag utan att jag knappt tänkte på att hon var där *s* Det blev tillräckligt varmt, kan jag säga. Min tröja var fuktig när jag tog av mig - och då hade jag ändå varit ute.
Användarens profilbild
Av sus
Alven skrev:chacka-chacka-griff
??????? Vad är det?
Användarens profilbild
Av Anso
Chacka chacka :)
När du gör xomslut och har satt bebben i smokingbältet och ska dra till krysset så att säga så tar du tag i delarna som går över dina axlar, sträcker bägge armarna upp mot taket och spänner till sjalen - chacka, chacka. Sedan så fortsätter du att knyta sjalen som vanligt.

Ska se om jag hittar en bild.
Användarens profilbild
Av Tiz
Här har du Der chacka-chacka-griff ;) Bild
Användarens profilbild
Av Gabnus
:?: JAg har aldrig satt min lille innanför smokingbältet innan krysset.
Då har han inget tyg mellan benen när man gör Chackan, eller hur funkar det? Krysset gör man efteråt väl?
Användarens profilbild
Av Anso
Gabnus skrev::?: JAg har aldrig satt min lille innanför smokingbältet innan krysset.
Då har han inget tyg mellan benen när man gör Chackan, eller hur funkar det? Krysset gör man efteråt väl?
Krysset görs efteråt. Lite lättare att göra så med en vävd sjal tycker jag än att sätta krysset innerst - då måste man ju beräkna tyglängd på ett annat sätt och jag tycker att det är svårt att få det riktigt tight knutet.

Har inte testat chacka chacka själv men jag kan tro att det går bra om man har smokingbältet hyfsat tight.
Användarens profilbild
Av Gabnus
TAck ANso!

Då är det ju bara att vänta på Hoppizen och antiguan så jag kan prova :)
Användarens profilbild
Av Tiz
Man sätter bäbisen i grodställning, alltså drar ut benen åt sidorna och ser till att det blir lite extra tyg under rumpa, från knä till knä. Sedan gör man krysset bakom ryggen och spänner åt ordntligt sedan chacka-chackar man ;) (Vilket otroligt fånigt uttryck ;))

Första gången jag provade själv spände jag åt så hårt att jag knappt kunde andas själv ;)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Anso varför provar du inte? Det är jättelätt, nästan så jag inte får till nån annan knytning lika bra (får bara till det med mobyn som jag inte använder längre..). Jag gillar den stenhårt, lite besvärligt är det om jag behöver få loss honom....då måste hela sjalen av...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?