Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av magdape
Hejsan!
I sjalgarderoben finns en(!!!) långsjal...en EC Norrsken. Funderar lite på att inhandla en bärsele, men vilken ska jag välja? Är det egentligen så stor skillnad på dem? Min "lilla" *s* kille väger närmare 13 kilo och är cirkus 80cm (1år) om det hjälper... :roll: Är lite ny i sjalvärlden och kan ännu inte knyta upp honom själv på ryggen. Får jag dock hjälp är det inget problem och jag tycker att det avlastar bra...varpå det vore smidigt att ha en sele då jag är hemma själv. Det börjar bli för tungt att bära honom på magen. Fixar bara att göra det en kortare stund...!!!
Tacksam för svar......och kanske tips på varifrån man köper.... :wink:
Användarens profilbild
Av April
Jag älskar Ergo NG :-D Men det bästa är nog att prova - olika selar sitter olika på olika människor :-)

Finns det någon bärsjalsträff i din närhet - så att du själv kan få känna efter?

Kram
Användarens profilbild
Av Anso
Se också lite mått på selarna under "Fakta om olika bärsjalar", denklistrade tråden högst upp.
Lite kortfattat:
- Ergon är lite formsydd i sitsen och gör att den passar lite större barn
- Patapumen verkar passa bäst på inte alltför stora och bredaxlade personer, då brukar Ergon passa bättre. Detta pga lite olika längd på axelremmarna.
- Patapumen har ingen påsydd ficka

Men testa är ju alltid bäst. :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag har provat både patapum å ergo. Hade patapumen några månader men efter att ha provat en ergo så sålde jag patapumen.
Jag gillar alltså ergon bäst.
Men som sagt det är ju bäst att prova först.
Kolla under "bärsjalsträffar" om det är några träffar i närheten av där du bor så kan du komma på en å prova både patapum och ergo å se vilken som passar dig bäst.
Det brukar vara så att patapumen passar bäst på lite "mindre" människor medans ergon passar bättre till lite "större" människor.
Men självklart finns det alltid "undantag" 8)
Användarens profilbild
Av magdape
Ja, jag ska ju på träff på måndag så jag får väll forska lite fram till dess om det är någon som har en Ergo och en Patapum att ta med sig. Det vore ju så klart det bästa att prova innan man bestämmer sig helt.

Är det belastningsmässigt någon skillnad mellan de två selarna, så att den ena eller andra är att föredra därför? Har man/bär man den mesta vikten på/med höfterna, eller vad säger ni med erfarenhet?!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Ja, det bästa är ju att du får prova både Ergo och Patapum och sedan välja det som passar er bäst. Hoppas du får möjlighet till det på sjalträffen du ska till på måndag :D

Som det redan svarats så är passformen lite olika på Ergo och Patapum. Vi har båda här hemma och jag upplever det inte som det skulle vara någon större skillnad avlastningsmässigt sett - båda har ett brett avbärarbälte så att tyngden kommer ner på höften. Däremot väljer mannen helst Ergon medan jag föredrar att bära i Patapum :wink:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag har en Ergo NG som jag tar med mig på måndag tänkte jag.
Användarens profilbild
Av magdape
EmilsMamma skrev:Jag har en Ergo NG som jag tar med mig på måndag tänkte jag.
Perfekt! Då får jag ju testa den i alla fall... :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?