Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sinon är såld och en bred trikåsjal ska införskaffas, men jag kan inte bestämma mig. Har provat båda och båda kändes jättemysiga och bra när vi provade men det är ju svårt att känna ordenligt hur det funkar på sån kort tid... :blahblah:

Någon som provat båda? Vilken är bäst till 10 kg barn?
Användarens profilbild
Av Empy
:hello: Nu har sambon och jag haft sjalprovning hemma med vår 10kg klump till barn.

Vi började med en BaBu till Alve när han var nyfödd. Den har funkat superbra hela tiden.

När han var ca 9 månader började vi med Tricot-slen. Den bär vi fortfarande honom i varje dag.

Jämförelse

BaBu khaki (grön) som är ca 70 cm bred.
Avlastar mycket bra och är skön att bära i. Vi viker den dubbel så den blir ca 35 cm bred innan knytning.
10kg barn känns mycket bra att bära.
Minus för att den blir varm på sommaren (eftersom tyget är vikt dubbelt) och för att knuten blir för stor.
Sambon tycker knuten trycker på höften och gör ont, men den är ändå hans favorit!

Tricot-slen orange ca 40-45cm bred och avsmalnande.
Avlastar mycket bra men kanske inte lika bra som BaBu, troligtvis för att den är för smal att vika dubbel.
Vi bär i den varje dag och Alve känns aldrig tung. Mycket lätt att ta med sig och att knyta.
Knuten blir liten! Sval att bära i. Min favorit!

Att Tricot-slen är avsmalnande och BaBu inte tycker vi inte gör någon skillnad i bärbekvämlighet.
Vi upplever inte att Tricot-slen skär in i höften eller att BaBu känns alltför stor.

Sambon passade på att bära vår treåring, 17kg tung, en stund i BaBu:n och det var heller inga problem. :shock:

Hoppas vi har varit till någon hjälp! :D :?:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Tack så jättemycket. :D
Men är Tricot Slen så smal? Jag trodde den var lika bred som BaBun, dvs 70 cm... Då kanske jag ska satsa på en BaBu ändå... :roll:
Användarens profilbild
Av Empy
Varsågod!

Jag mätte min Tricot-slen igen och den är 50cm (tvättad).
Vet inte riktigt hur jag mätte förut... :oops:
Användarens profilbild
Av amöba
Tittade på Tricot-slen på Baby- och barnmässan (i Gbg) idag och enligt säljaren där ska sjalen vara 50 cm bred och 5 m lång inkl från ände till ände (alltså med de avsmalnande delarna). Den kändes väldigt gosig får jag säga...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag passade på att prova en Tricot Slen i en butik här i stan när personalen visade för en kund (och jag lade mig givetvis i demonstrationen också ;-)) och den kändes mysig. Fast jag tror att en bredare sjal är bättre, så det får nog bli en BaBu ändå.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?