Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej sjalexperter!

Behöver er hjälp. Jag är sjalnybörjare och har hittills bara burit i sele. Har en Ergo som funkar jättebra. Men är så sugen på en sjal också! Vill satsa på en sommarsjal eftersom vi ska vara en del i varmare länder. När jag försöker läsa på om olika sommarsjalar blir jag bara förvirrad. Är det egentligen någon skillnad?

Är det någon som har en åsikt om vilka för- och nackdelar som finns med Amazonas, Ella roo, Calin bleu gauze och Rebozo? Vilken är lättast att knyta, är mest tänjbar, avlastar bäst, är svalast osv...?
Användarens profilbild
Av annalys
Hej!

Jag började min långsjalskarriär med att låna en Amazonas Antigua en vecka på Kanarieöarna. Jag gillade den, den är tunn och skön. Jag tyckte det var ganska lätt att knyta den (omslutet X fram), det är liksom lite friktion så den inte halkar runt. Fast jag är inte så förtjust i fransarna, tycker de blir lite tufsiga.

När jag kom hem köpte jag en Rebozo, som är annorlunda. Den är liksom ulligare, men ändå lite halkigare så det var lite ovant att knyta den i början, men jag vande mig snabbt. Har inte provat den i varmt klimat, men tycker inte den är särskilt varm trots "ulligheten", den är väldigt lätt och känns lagom varm tycker jag. Och så är den väldigt vacker. Fransarna är inte lika tufsiga (än).

Vad gäller avlastning har jag svårt att uttala mig, jag bär sällan så länge åt gången, så jag har inte kunnat märka någon direkt skillnad i avlastning som inte lika gärna kan bero på hur man får till knytningen. Har inte heller så jättetungt barn än.

Så skillnader finns det, men jag tycker väldigt mycket är en smaksak också. Särskilt färgen, och den är inte oväsentlig. Det kanske är dumt att köpa en sjal bara för färgen, men det är helt klart dumt att köpa en sjal, oavsett hur bra, om man inte gillar färgen.
Av lillasysteryster
Har inte provat några av de andra sjalarna du räknar upp men är jätte nöjd med gauzen. Den är mjuk o mysig o tunn! Snygga färger!
Användarens profilbild
Av frida
Jag har bara erfarenhet av gåsen och ellaroo, och av dem tycker jag ellaroon är skönast. Trots att den är tunn har den en vävd känsla och bra diagonalstretch. Gåsen är mer ett "snyggt tyg". Äh, välj en färg du gillar!
Användarens profilbild
Av Mia
Gåsen är skönast jämfört med Ellaroo och Rebozo enl mig.
Men jag hade en rebozo som var extremt tun och inte alls ullig.. snarare glansig och syntetkänsla.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?