Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Jag har varit inne på alla möjliga sidor å jag e helt förvirrad!!

Jag ska till indien i höst med min då 18 mån son.. Vi e många som åker och jag vill ha en sjal/ sele som de flesta kan använda utan krångel.

jag vill att sjalen/selen ska vara:

*sval
*enkel att använda
*gärna gå att ha både på mage, rygg och höft..
*ska passa en person m ryggproblem(min sambo)
*gärna relativt billig
*han ska kunna sova i den

jag är 165cm min man 175, resten av familjen är ungefär lika långa och alla är normalviktiga.

jag kan tänka mig att ha med två stycken, om det behövs tex en ringsjal och en långsjal, men vilka modeller rekommenderar ni? och vilka knytningar??

kanske det finns någon försäljare i halmstad som kan hjälpa mig att prova ut en till och med??
Användarens profilbild
Av Ester
vet att miriel och fimblo här inne var i japan i augusti = VARMT!

De har rekommenderat ringsjal (om man bär "japanskt")
och ergo-sele.

det tänker vi köra med i sommar om det blir varma svettiga dagar.
Antar att ju mindre tyg desto svalare - men liiite varmt blir det ju när man sitter kropp mot kropp. svårt att komma ifrån
Användarens profilbild
Av Helen
Jag finns i Lund om det hjälper dig.

Ergo säger jag också, men det är alltid bäst att prova en. Helst på både dig och sambon.

Ringsjal är inte dumt, men inget för långa turer speciellt inte om man har problem med ryggen. Däremot är det bra för korta turer då avlastningen verkligen hjälper i förhållande till att gå och bära barnet på höften eller i famnen.
Av theo05
en ergo verkar ju perfekt!! Men är den inte varm då?? den verkar tjock..
Användarens profilbild
Av Eld77
theo05 skrev:en ergo verkar ju perfekt!! Men är den inte varm då?? den verkar tjock..
Ergo är svalare än långsjal i och med att den täcker mindre.
Användarens profilbild
Av marlene
theo05 skrev:en ergo verkar ju perfekt!! Men är den inte varm då?? den verkar tjock..
aaa den är varm men vad tror du 3 lager tyg är :lol: möjligen är en ringsjal lite svalare men det kan lätt bli tungt om man är ovan att bära och är kanske inget bra alternativ om man har ont i ryggen
Användarens profilbild
Av Ester
precis min tanke - men det som blir varmt är nog mest att man sitter kropp mot kropp och då spelar ju stoppningen mindre roll.
Vi hade en patapum förra sommaren och det funkade bra - men alla gillar inte den till större barn - ergo ska tydligen avlasta lite bättre (mjukare avbärarbälte)
Så denna sommar ska vi testa vår nya fina ergo :wink:

Men testa lite olika - träffa Helen och prova er fram eller gå på en sjalträff.
Av theo05
vad tror ni om en fyrkantssjal? är han för stor/tung för en sån?

fast ergon verkar ju himla bra, just att man kan köpa väskor till..
fast den e ju lite dyr..
Användarens profilbild
Av naimiez
theo05 skrev:vad tror ni om en fyrkantssjal? är han för stor/tung för en sån?

fast ergon verkar ju himla bra, just att man kan köpa väskor till..
fast den e ju lite dyr..
Patapumen är något billigare...fast man kan ju köpa begagnat också...brukar vara i bra skick.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag kan bara varmt rekommendera Ergo, jag också, den är väldigt smidig när man är på resande fot, ryggsäcken som går att fästa på är helt fantastisk!

Se om du inte kan köpa en begagnad på "säljes" här eller tex på blocket, så kommer du kanske lite billigare undan. Jag måste säga att den är värd varenda krona!

Kombinera kanske med en ringsjal om du vill ha lite variation, men testa först så du vet att det är något du känner att du kommer att vilja göra, det kan ta ett tag att få till det riktigt bra.

Lycka till, och berätta gärna hur det går! Jag är sååå sugen på att åka till Indien någon gång i livet!
Användarens profilbild
Av Tiz
Patapum eller Ergo skulle jag satsa på! Har själv en Patapum till min 19 månaders. Den är bra!
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag tror att en Patapum blir bra. Dels så kan man köpa en begagnad ganska billigt och jag tror att den är svalare (tunnare och mindre tyg) än en Ergo. Om den är utan huvudstöd så kan man enkelt knyta en tunn scarves mellan axelbanden som stöd när han ska sova.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag skulle kanske kunna visa en ergo för dig, jag är nere i halmstad då och då (ska åka ner till helgen, det är inte omöjligt att jag har en stund över). pm:a mig om du är intresserad eller maila på info@edenbaby.se

jag tycker att du ska satsa på ergonomisk sele eller mei tai. jag har ergoryggsäcken till min ergo och tycker att den är jättepraktisk, använde den och ergon mycket när vi var i thailand. men jag är ju lite partisk eftersom jag säljer ergosar :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?