Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Rutis
Hej hej!

Jag väntar mitt första barn först om 5 månader, men man måste ju hinna fundera lite innan man bestämmer sig, därför är jag nu ute i god tid och undrar om någon sytt en trikåbärsjal av e-slöjds tyger, eller om någon vågar sig på en vild gissning om det skulle kunna tänkas blir bra eller inte. Är tyget för tjockt? Är det lagom elastiskt? Osv...

Jag älskar nämligen e-slöjds tyger, de har sån suverän kvalitet.

/Karin
Användarens profilbild
Av jag71
Ingen aning! Men varför inte?! Vore jag som dig sulle jag gå på en sjalträff och klämma på en massa olika trikåsjalar och se hur dem känns så har du ju lite att jämföra med!

Och så har du gjort mig nyfiken! Vad är e-slöjd för något? En "riktig" butik eller finns det på nätet också? (gör jag bort mig totalt när jag frågar så?)
Av belinda
Jag blir också nyfiken på vad e-slöjd är för nåt!

jag funderar på om det lönar sej att göra egna trikåsjalar?det finns ju billiga som t ex moby wrap som är jättebra. Men det kan ju förstås vara kul att göra själv, så hittar du roligt tyg så kör på :D
Av Rutis
E-slöjd brukar sälja på mässor och så, de finns på http://www.e-slojd.se/

Fast det är klart, finns det billiga så kanske det är bättre att köpa en färdig som man vet fungerar. Jag har precis bara börjat kolla på det här med sjal, som sagt, jag har en bit kvar.

Jag kan rekommendera e-slöjd. Man kan blanda deras trikåer hur som helst om man alltid tvättar dem i 60 grader, de har aldrig färgat eller så för mig. Sy barnkläder är de perfekta till.
Av belinda
TACK för länken, de verkar ju jättebra! :D
Av Rutis
Jag köpte 23 meter på ett bräde från dem... :oops:
Av belinda
Rutis skrev:Jag köpte 23 meter på ett bräde från dem... :oops:
är det sant! hur mycket vägde det? och framför allt, vad syr du av det? *nyfiken*
Av Rutis
Har ingen aning om vad det vägde... =) Det kom i ett paket bara, å eftersom det var så mycket var det portofritt... och vad då sy... jag har det på en hylla å klappar lite på det :oops:

Fast min plan är att sy babykläder och kläder till mig själv... Det lär ju räcka till den kommande bebben börjar skolan, och kanske ett syskon också.. :wink:

Det var så svårt å välja, de har smååååå måååånga fina kombinationer... Mycket mer än på webben.
Av belinda
Rutis skrev: och vad då sy... jag har det på en hylla å klappar lite på det :oops:
:lol: :lol: jo jag förstår precis!

jag blev jättesugen på att beställa lite trikå, är jättesugen på att sy nåt, vad som helst! :D
Användarens profilbild
Av Nova
Vilka fina trikåtyger. De på hemsidan var fina nog. :loving:

Blir också sugen på att köpa en bit som man kan klappa lite på när man går förbi. :lol:
Användarens profilbild
Av tinaw
Lite dyrt, men jag tror att de funkar till trikåsjal. Har varit lite sugen själv, men så är jag en vävd-människa :roll: Underbara tyger iaf!
Användarens profilbild
Av Buscilla
Rutis skrev:E-slöjd brukar sälja på mässor och så, de finns på http://www.e-slojd.se/

Fast det är klart, finns det billiga så kanske det är bättre att köpa en färdig som man vet fungerar. Jag har precis bara börjat kolla på det här med sjal, som sagt, jag har en bit kvar.

Jag kan rekommendera e-slöjd. Man kan blanda deras trikåer hur som helst om man alltid tvättar dem i 60 grader, de har aldrig färgat eller så för mig. Sy barnkläder är de perfekta till.
Suger åt mig jag med, tack för länken :twisted:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Rutis skrev:Jag köpte 23 meter på ett bräde från dem... :oops:
Vilken bidde det? Det finns ju såååååå mycket snyggt att det är omöjligt att bara välja ett tyg :shock:. Vad kostade ett bräde med 23 meter?
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Panakeia
men, hallå? azzå, tjenna, men det är ju häromkring....jäklarns, det var faligt.......
fariksförsäljning var det...........tjoho!!
Rutis skrev:Hej hej!

Jag väntar mitt första barn först om 5 månader, men man måste ju hinna fundera lite innan man bestämmer sig, därför är jag nu ute i god tid och undrar om någon sytt en trikåbärsjal av e-slöjds tyger, eller om någon vågar sig på en vild gissning om det skulle kunna tänkas blir bra eller inte. Är tyget för tjockt? Är det lagom elastiskt? Osv...

Jag älskar nämligen e-slöjds tyger, de har sån suverän kvalitet.

/Karin
Jag älskar också deras tyger, dom är verkligen fantastiska. Jag tror nog att det skulle bli en bra trikåsjal.
Jag gick ut till mitt lilla :roll: tygförråd och klämmde och drog på en bit och det känns riktigt bra faktiskt. Det är nästan inte alls töjbart på längden och lagom töjbart på bredden tycker jag.
Vi måste få se hur resultatet sen om du gör en!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?