Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Det var ingen här som hade någon Wellen idag, vet inte om det är någon i Uppsala som har en öht. Tror att det är någon som har haft en kanske...

Jag har en Nino, men den är ju tydligen helt annorlunda om man läser här.

Annars är jag ju Storkfrälst, har en Inka (som mest hänger eftersom jag inte riktigt kommer överrens med alla ränderna), en Ulli (härlig till omslutna knytningar) och en Leo (favoriten, mjuk men ändå stadig).

Du får gärna komma förbi när ni blir bättre, även om det inte är sjalträff och klämma och känna. Kanske att du skulle kunna få låna Inkan någon vecka och prova hur en Stork är IRL, den hänger ju som sagt bara här :?
Av FiaLisa
Bissa skrev:Jag gillar wellen :heart: tycker inte de är så himla sträva och hårda som många säger :hmm: Mönstret ger en härlig färgeffekt utan att vara för utstickande eller skrikig :tumsup:
Och ändå sålde du Aquan till mig. Har du flera?? :P
Användarens profilbild
Av mafalda
Hm, det verkar som att jag får tänka om.

EmilsMamma: jag kanske hör av mig när vi blivit friska (nu har båda nästan tappat rösten).

En stork är ju billigare också... Skulle vilja ha en ellips om det inte vore ellipser på den :? Eller om den fanns i annan färg kanske.

[/quote]
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tror tyvärr att Storkarna blir jätte varma på sommaren.
Användarens profilbild
Av mafalda
Är en stork varmare än en didy? Jag tror inte jag kan bära alls om det är för varmt ute eftersom jag blir så varm i mig själv. Men om det är halvvarmt och blåser lite svalt kanske det ändå är skönare med en tunnare sjal.

Tja, jag kommer väl att läsa ihjäl mig på sjalbarn och ändå fortsätta bära i mobyn eller min patapum. Varför har en del så lätt att köpa saker medan jag alltid ska kolla upp så mycket innan (utan att för den delen bli klokare)?

Problemet med många sjalar som fått bra betyg är att de är så RANDIGA!!
Användarens profilbild
Av Helena
mafalda skrev:Är en stork varmare än en didy? Jag tror inte jag kan bära alls om det är för varmt ute eftersom jag blir så varm i mig själv. Men om det är halvvarmt och blåser lite svalt kanske det ändå är skönare med en tunnare sjal.

Tja, jag kommer väl att läsa ihjäl mig på sjalbarn och ändå fortsätta bära i mobyn eller min patapum. Varför har en del så lätt att köpa saker medan jag alltid ska kolla upp så mycket innan (utan att för den delen bli klokare)?

Problemet med många sjalar som fått bra betyg är att de är så RANDIGA!!
Ja, vissa av Didymosarna är tunnare än Storkarna och ska vara svalare.
Men om man bär på kvällen när det är kyligt, kan det ju vara skönt med en varmare sjal förstås.
Användarens profilbild
Av tinaw
jaquardvävd säger inte så mycket om hur sjalen känns och ser ut egentligen, det går att jacquardväva på massor av olika sätt. Det betyder egentligen bara mönstervävd (på en speciell sorts vävstol).
Användarens profilbild
Av Eld77
EmilsMamma skrev:Det var ingen här som hade någon Wellen idag, vet inte om det är någon i Uppsala som har en öht. Tror att det är någon som har haft en kanske...
Maken har en Wellen silver som du kan få klämma på om du vill, Mafalda! Den är inte alls sträv och oskön, men inte heller lika slät som vissa andra av våra sjalar. Jag tycker det är en jättebra sjal, men tyvärr är just den här för lång för mig (drygt 5 meter).
Användarens profilbild
Av mafalda
Eld77: Om du jämför wellen silver med din didy ellips, vad har du då att säga? Känner gärna på den om och när jag får möjlighet.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Jo! jag har en wellen silver!

Tycker den är väldigt vacker i färg och vävsätt, den är liksom
luftig och ganska tunn och de gråa nyanserna är jättefina...
fast maken klär oändligt mycket bättre i den än jag...
det är det sorgliga men jag har ju andra :wink:

om man bortser från att den faktiskt är liiite ömtålig så är det
en fantastiskt skön och vacker sjal!

Förresten, jag har ju ett par didymos indio också! Dom har också
lättare för att fastna i något och att det blir små öglor... å andra sidan
är det lätt att dra in öglorna igen och skulle man strunta i det så syns
det inte pga mönstret. Tror det skulle kunna vara svårare att fixa det
på en slät sjal. Och det händer inte varje vecka, inte varje månad heller...
när jag tänker efter så har det bara hänt mej två gånger, visserligen
oerhört irriterande just då... men det är ju jättelängesedan :lol:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
tinaw skrev:jaquardvävd säger inte så mycket om hur sjalen känns och ser ut egentligen, det går att jacquardväva på massor av olika sätt. Det betyder egentligen bara mönstervävd (på en speciell sorts vävstol).
mhmm... då blev jag faktiskt lite klokare :shock: jo faktiskt liite :lol:
Användarens profilbild
Av Eld77
mafalda skrev:Eld77: Om du jämför wellen silver med din didy ellips, vad har du då att säga? Känner gärna på den om och när jag får möjlighet.
Wellen är glesare vävd än ellipsen, och därför mjuknar den fortare. Allra först kändes den sträv men det gick över fort. Ellipsen har fortfarande kvar lite av sin nystelhet. Annars tycker jag att de påminner om varann i tjocklek, tråd och bekvämlighet.

Visst får du känna på dem! Vi får se om vi kan ses på nån sjalträff snart!
Användarens profilbild
Av solängel
FiaLisa skrev:
Bissa skrev:Jag gillar wellen :heart: tycker inte de är så himla sträva och hårda som många säger :hmm: Mönstret ger en härlig färgeffekt utan att vara för utstickande eller skrikig :tumsup:
Och ändå sålde du Aquan till mig. Har du flera?? :P
Men Bissa! Har du redan sålt min aqua? :shock: Du skulle ju hålla på den tills Lin fick lust att köpa tillbaka den! :wink:

För att svara ts: Jag älskar wellen, hade behållit aquan om det inte var för att alla påpekade vilken söt son jag hade när jag bar Martina i den :evil: . Bara jag får råd ska jag köpa en granat! :heart: :heart:
Av FiaLisa
Carina80 skrev: Jag älskar wellen, hade behållit aquan om det inte var för att alla påpekade vilken söt son jag hade när jag bar Martina i den :evil: . Bara jag får råd ska jag köpa en granat! :heart: :heart:
Oh no! :purskis: Jag som bär omkring en liten tjej i Aquan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?