Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mia
Smaksak..
Colibrin är:
kraftigare, stelare och mer vadderad mer som ett mellanting mellan en "vanlig" MT och en sele.
den har ett huvudstöd som man kan fälla upp, dock är det svårt att fixa fast det själv med barnet på sig...
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har en Colibri med snapstrap på huvudstödet och det går utmärkt att sätta på själv.

Colibrin är betydligt högre i "normalstorlek", högre än en Babyhawk XT, kommer inte ihåg om den även är lite bredare. Är den för hög så går det lätt att vika ner den ett varv.

Babyhawken är lättare och tar mindre plats eftersom den inte är gjord i lika kraftigt tyg, inte är vadderad i midjebältet och inte heller i sittdelen (iofs så är ju inte Colibrin direkt vadderad heller i sittdelen utan mer flera lager med tyg kan jag tro).

Colibrin känns som den kommer att hålla för ett dussin barn om man nu vill det. Babyhawken är så pass nätt att den går att knöla ner i handväskan.
Användarens profilbild
Av Ezereht
Tycker babyhawk känns gossigare om man ska ha den till ett litet barn... men jag har ingen egen, bara min åsikt efter att ha provat dem på sjalträffar.
Användarens profilbild
Av Mia
Anso skrev:Jag har en Colibri med snapstrap på huvudstödet och det går utmärkt att sätta på själv.

Colibrin är betydligt högre i "normalstorlek", högre än en Babyhawk XT, kommer inte ihåg om den även är lite bredare. Är den för hög så går det lätt att vika ner den ett varv....
säger Anso som hade problem med att få fast huvudstödet på ergon.. :wink: Då måste det vara enkelt! :D Så då kanske de har gjort någon ändring till det bättre då?!! (På de jag provat har det varit ca 10cm band och en "vanthålle-klämma" och jag har inte kunnat få till att knäppa fast den själv på ryggen.)

Jag har inga mått..
Men min upplevelse är att Colibrin är mittemellan "normal" och XT BH i höjd men bredare.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har bara provat båda varianterna som hastigast, men Colibrin känns stadigare och avlastar bättre än Babyhawk tycker jag.
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
sitddel:

colibri är ca 3cm breddare än BH
colibri har vadderad sittdel, axelband & midjeband; BH enbart axelband
båda colibri och BH XT har ungefär samma höd men huvudstödet upp blir colibri längre

har två colibri, en "first wave" variant med metal clips och en nyare variant med snaps och lite längre huvudstöd....när daniella var lite yngre satt hon med ett ben inne som en groda och ett ben ute pga den breddare sittdel.

som anso skrev, BH är mindre ihopvikt än Colibrin.

vad ska man välja? ja, personl preference :) om man vill bära väldigt flera långa timmar i sträck med en lite större bebis som sover mycket när den bärs på ryggen är det bättre med en Colibri...om man bär inte så långa stunder och vill ha den så svalt som möjlig då är det BH...om man vill ha någen sele-liknande support då är det bättre men en Colibri, eftersom den för mig är en heavy-duty MT

:D
Användarens profilbild
Av AnKa
Aha, Daniellas mamma, du är ju proffs på dem båda så jag vänder mig till dig (och förståss alla er endra oxå) och frågar: om man har ett stort barn och vill bära ganska långa stunder, redan har en sele (som man inte riktigt tycker funkar för långa bärstunder) och vill ha en supersnygg MT, vilken väljer man då?
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
ColibriBaby :)

varför funkade inte selarna för dig *nyfiken* är det pga kroppsbyggnad?
Användarens profilbild
Av Anso
Mia skrev:
Anso skrev:Jag har en Colibri med snapstrap på huvudstödet och det går utmärkt att sätta på själv.

Colibrin är betydligt högre i "normalstorlek", högre än en Babyhawk XT, kommer inte ihåg om den även är lite bredare. Är den för hög så går det lätt att vika ner den ett varv....
säger Anso som hade problem med att få fast huvudstödet på ergon.. :wink: Då måste det vara enkelt! :D Så då kanske de har gjort någon ändring till det bättre då?!! (På de jag provat har det varit ca 10cm band och en "vanthålle-klämma" och jag har inte kunnat få till att knäppa fast den själv på ryggen.)
:lol: :lol: Klarar fortfarande inte av Ergons huvudstöd.....
Colibri har gjort banden till huvudstöden betydligt längre fr.o.m -06 och de fästs på en ögla på axelbanden.
Av Petra
nennie81 skrev:Nu e jag ännu mer sugen å en colibri än innan :oops: :twisted:
Ja man borde nog få känna skillnaden. :oops:
Användarens profilbild
Av Anso
Anso skrev:
Mia skrev:

:lol: :lol: Klarar fortfarande inte av Ergons huvudstöd.....
Colibri har gjort banden till huvudstöden betydligt längre fr.o.m -06 och de fästs på en ögla på axelbanden.
Ca 23 cm är banden som man sätter fast huvudstöden med. Kunde ha varit lite längre ändå men den går även när man bär på ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?