Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kängru-knytningen, är det någon som fått kläm på den och kan dela med sig lite tips? :lol:

Den ser väldigt mysig ut och verkar vara ett vettigt alternativ om man har en sjal som är för kort för omslutet-X och liknande men ändå vill bära ettt litet barn upprätt, men HUR knyter man den på smidigast vis?!

Har testat själv med min dotter och får inte till det alls! Hur mycket av misslyckandet som beror på min bristande knytteknik och hur mycket som beror på att min dotter numer är en lång 1½ åring på 12+ kg vet jag dock inte... :wink:
Användarens profilbild
Av Anna
som ryggsäck fast fram? Har faktiskt inte burit i kängru någonting, får ta och prova till hösten.
Användarens profilbild
Av KATARINA
jag knöt den men jag la som ett "u" på min mage och sedan i kors bak och sedan knöt jag fram. Sedan snurrade jag uet ett halvt varv och satte i honom. Inte så de brukar göra på instruktionerna men jag tyckte det var lättare.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Vad är det för knytning? Nån bild på hur den ser ut?
Användarens profilbild
Av Tiz
Hittade tyvärr ingen bättre bild just nu men här är en iallafall:
Bild
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ok, jag knyter nästan så...fast bakom ryggen först o sen över axlarna. Men jag knyter så under rumpan, tycker den är urskön. Undrar vad den heter, som jag gör..
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tycker den är lite knölig att få till. Fast lättare med ett mindra barn. Igår gjorde jag en "fuskvariant", jag hade inte tyget utbrett över axlarna alls. Då knöt jag den med Mathilda i. Det funkade bra, men var förstås inte superbekvämt. Hursomhelst hade hon 40 graders feber, så alternativet var att bära henne i famnen... hade bara halvlånga sjalen hemma.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har testat ibland !!!

Jag har inte burit så länge men en fördel är att få till tyget rätt bra innan man stoppar i barnet o jag kändea att kors i ryggen klart avlastar bättre.

Men det gäller att spänna till tyget om rumpan.

Lycka till!!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tack för alla svar! :lol:

Det verkar inte vara den nybörjar knytning som jag hoppats på :? (hade tankar på att man kanske kan värva även de mer skeptiska om de slipper vira in sig i fem meter tyg och istället kan nöja sig med sissådär tre meter... :wink: ) men kan kanske ändå vara en alternativ knytning i brist på fullång sjal!? (kan man måhända tillockmed klara sig med en kort-sjal, typ bära barn? :roll: )

hmm... ger nog upp tanken på att knöla ned K i en kängru-knytning iaf. Hon börjar kännas liiite stor för den! :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Jag testade idag och det var inte så illa. I och med att Hanna är stor och stadig så tog jag tag i den kant som var innerst mot minhals och vek ut den över mina axlar/överarman vilket gjorde att hon bara hade ryggstöd upp till armhålorna. På så sätt så belastade inte själva sjalen nackmusklerna så mycket utan viktenhamnade längre ut på axlarna. Kanske bra som omväxling ibland och som sagt lite mindre varmt än omslutna varianter.

Det borde ju gå att ha sjalen färdigknuten (kolla in esycare.at och deras quickfix för vagga) för känguru - måste prova det.
Användarens profilbild
Av Suskiv
CrazyMagpie skrev:Det verkar inte vara den nybörjar knytning som jag hoppats på :? (hade tankar på att man kanske kan värva även de mer skeptiska om de slipper vira in sig i fem meter tyg och istället kan nöja sig med sissådär tre meter... :wink: ) men kan kanske ändå vara en alternativ knytning i brist på fullång sjal!? (kan man måhända tillockmed klara sig med en kort-sjal, typ bära barn? :roll: )
Det borde gå att knyta med bära barn. Jag knyter ju ryggsäck med bära barn och känguru är ju ryggsäck fast påmagen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?