Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Candela
Har en Ergo NG, men det känns inte som om jag får till det helt rätt..
Jag får inte ont i ryggen, men däremot tynger det på axlarna.. Och efter en promenad (ca en timme) har jag ont i axlarna/bakom skulderbladen :?

Vad gör jag fel??

(har burit min 4,5 månader gamla pojke, ca 6-7 kg, på magen)
Användarens profilbild
Av Candela
Ja, bältet är rätt långt ner på höfterna. Alldeles lagom tror jag faktiskt (råkade ha det för högt upp en gång, och då fick jag rejält ont i svanken :roll: ).

Har testat olika höjder på spännet, men tycker inte det gör nån större skillnad?
Användarens profilbild
Av Candela
Jo, det kanske kan vara det.. Jag är ju inte direkt "in-vand" med att bära, och inte är jag vältränad heller :lol:
Får hoppas att det är nått sånt :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Är spännet mellan axelremmarna HÅRT åtragen?
Sitter barnet som i en påse? Ibland sitter barnet för nära inpå den som bär, nästan på avbärarbälte och då kan det skära in i ryggen. Prova i så fall att sätta barnet en liten längre bit ut i sittyget.
Användarens profilbild
Av Candela
Anso skrev:Är spännet mellan axelremmarna HÅRT åtragen?
Sitter barnet som i en påse? Ibland sitter barnet för nära inpå den som bär, nästan på avbärarbälte och då kan det skära in i ryggen. Prova i så fall att sätta barnet en liten längre bit ut i sittyget.
Hur hårt ska spännet vara åtdraget? Jag har det ganska hårt, men inte "maximalt" elelr hur jag nu ska förklara :roll:

Tack för dina andra tips, ska testa dem. Kanske blir det bättre när han blir större, för just nu är det svårt att sätta honom som i en "påse". Hans ben är så korta :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
silhuett skrev:
Hur hårt ska spännet vara åtdraget? Jag har det ganska hårt, men inte "maximalt" elelr hur jag nu ska förklara :roll:
Jag har spännet åtdraget så mycket det bara går och har även justerat så att det sitter fast hårdare på själva axelremmarna. Den där lilla "mittremmen" eller vad jag ska kalla den var för lång för mig så jag har t.o.m sytt in den lite och det går utmärkt att göra med en vanlig symaskin. Sydde några vändor fram och tillbaka.
Användarens profilbild
Av Candela
Jag tycker det är rätt svårt att knäppa ihop dem bakom ryggen om remmarna är för korta. Men man kanske kommer på nån bra teknik efterhand :wink:
Ska testa att dra åt dem hårdare nästa gång jag ska bära.
Användarens profilbild
Av Anso
silhuett skrev:Jag tycker det är rätt svårt att knäppa ihop dem bakom ryggen om remmarna är för korta. Men man kanske kommer på nån bra teknik efterhand :wink:
Ska testa att dra åt dem hårdare nästa gång jag ska bära.
Prova att göra de två axelremmarna så långa som möjligt innan du fäster ihop selen. Sätt i barnet, knäpp den där lilla mittenremmen och sedan så justerar du de två axelremmarna.
Användarens profilbild
Av Candela
Tack för alla bra tips!! :D
Användarens profilbild
Av April
Ett tips till (förutom alla andra bra tips): Ta med selen på sjalträff eller till en sjalambassadör, så att de kan hjälpa dig :-D

Lycka till!
Kram
Av sjaltokan
April skrev:Ett tips till (förutom alla andra bra tips): Ta med selen på sjalträff eller till en sjalambassadör, så att de kan hjälpa dig :-D

Lycka till!
Kram
Du är välkommen silhuett vi fikar säkert på onsdag.. 8)
Användarens profilbild
Av Candela
Halloj! Tänkte berätta att idag fick jag helt plötsligt till det, så att det knappt kändes i axlarna! :shock:
Jag vet inte exakt hur jag gjorde, men skönt var det i alla fall :tumsup:
Av sjaltokan
Grattis, då är det ju bara att göra likadant nästa gång.. :wink:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?