Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vill köpa en Ergo...helst i dag (gratis frakt):wink: Men efter att ha läst att den kändes för stor på någon, blir jag osäker. Jag är ju jätteliten.

Är det någon som är en si så där 156cm lång väger typ 50 pannor och har testat en ny Ergo? I så fall skulle du snälla kunna dela med dig av dina erfarenheter till lilla mig *ber snällt*
Användarens profilbild
Av callisto79
Jag är då liite större än dig (167lång å typ 60kilo som "ogravid") och det ända klagomål jag har är att den kan skava lite under armen. Annars vet jag inte om det är nåt annat problem för er som är ännu mindre ;-)
Användarens profilbild
Av KATARINA
Det finns nog en risk att den är för stor, men det bästa är ju förstås att prova och se. Du kan inte tänka dig Patapum annars? Brukar ofta passa bättre på mindre.
Användarens profilbild
Av Panakeia
pata brukar väl vara den som funkar mkt bra men jag tror absolut att ergon passar, och om inte annat så har de ju ett mkt högt andrahandsvärde de nua ergona, så, kör på å beställ tycker jag!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag är ju 162 och typ 47 kg och jag tycker att den passar mig bra. Dock så beror det ju lite på hur stort barnet är också. Fast jag föredrar sjal, men Ergon är ju bra för korta turer.
Användarens profilbild
Av melon
Jag är 162 och väger 53 kg, och Ergon är för stor för mig. Men patapumen däremot sitter perfekt.
Jag tror att det förutom kroppsbredd har att göra med hur lång överkropp man har. :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Det beror nog lite på var man sätter avbärarbältet också. Har man det på höften eller i midjan gör det ju ganska stor skillnad.
Användarens profilbild
Av April
Jag är 165 cm lång och väger 55 kg (ogravid vill säga ;-)) och på min kropp sitter den perfekt! det bästa är väl tyvärr att prova INNAN fingret slinter på knappen :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Gurli
OKej. Tack för era svar. Får väl kanske vänta lite då tills jag kan data någon med en Ergo.
Eller så köper jag en för passar den inte på mig så passar det säkert på min man (som är 184 (eller nåt sånt;).
För han "orkar" inte träna sjalknyt med den vävda. så då blir nog Ergon perfekt för honom.

Får sova på saken, för det var fram till den 21 som det var erbjudande om gratisfrakt.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Mitt inlägg försvann i cyberrymden, men jag är 152 och väger under 50 kg. När jag hade amningbröst och gravkilo funkade ergo classic jättebra på mig, men inte nu längre, och vad jag fattat är den nya större.....
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag är 161 lång och väger strax under 60 kg tror jag. Jag är dock rätt liten på överkroppen och har kort rygg. Jag tycker Ergon sitter bra på mig, jag upplever den inte som för stor även om det är vissa saker med den som jag inte gillar. Jag har provat Patapum också, men tyckte inte att den kändes annorlunda direkt.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Maken är 182 tror jag och väger sådär 82 kg. Han använder Ergo NG varje dag..... Men han har axelbanden utsällda nästan på det längsta, och det med bara tunn t-shirt.... Bär aldrig utanpå ytterkläder.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?