Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jessicatja
Ja, det är frågan - för nu blev jag lite ställd... Läste "sjalrecensioner" och nu får jag inte ihop det riktigt. Innan jul beställde jag en Patapum som mannen fick i julklapp (ja, det är mest jag som använder den :oops: ). Iallafall så hade jag sett en Patapum på en sjalvisning och tyckte den såg så enkel och smidig ut. När jag sedan fick min sele så var det så konstiga "extra" remmar på den.

Jag tänkte inte mer på det, jag hade ju bara sett den IRL en gång och då var det en sele som var några år gammal. De har väl utvecklat den tänkte jag. Men har de gjort det - eller har jag helt enkelt fått en Patapum Toddler? Jag har ju de där extra remmarna på min sele (mellan axelremmarna och ryggstödet), och axelremmarna sitter liksom fast i höftbältet och inte i ryggstödet. När jag tittar på bilder av selarna ser min nog mer ut som en Toddler. Eller har "lilla" Patapumen också "extra" remmar nu?

Iallafall har dottern suttit fint i den sedan hon var fem månader... Lite krånglig att få till i början, pga de där knepiga extra remmarna och att den kändes lite bred i sittytan eftersom axelremmarna är fastsatta där - men nu gillar vi den skarpt. Jag vill inte byta den utan är bara lite nyfiken på vad det är jag har...
Användarens profilbild
Av Nova
Det låter som du har en Toddler.

Hur hög är den i ryggen?
Min Toddlern är 41 cm hög i ryggstödet (exkl. midjeband),
den "vanliga" Patapumen är 8 cm lägre.
Användarens profilbild
Av jessicatja
Ja, det var 41 cm här också. De måste ha skickat fel helt enkelt, för det var inte en Toddler jag beställde. Men hur klarar man sig med 8 cm mindre ryggstöd?

Tack för hjälpen Nova! Det är ju bra att jag vet vad jag har! Nu behöver vi ju inte fundera på om vi ska köpa en Toddler senare, när dottern blir tyngre, iallafall :D
Användarens profilbild
Av Nova
Jag tycker att den extra höjden är jättebra,
särskilt om man har ett barn som gärna slänger sig bakåt när man bär på ryggen.

Bra att ni är nöjda med den iaf.
Dessutom är Toddlern lite dyrare, så du kanske tjänade en slant på affären. :wink:
Användarens profilbild
Av jessicatja
Ja, jag gillar den jättemycket (nu när jag lärt mig få till den där extra remmen)! Är klart nöjd med höjden på ryggstödet eftersom lilla C gärna hänger ut över kanterna när vi är ute och går.

Rent ekonomiskt är det verkligen bingo eftersom vi köpte den till specialpris :D Och så behöver jag ju inte fundera på när och om vi ska skaffa en Toddler, den är ju redan här!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?