Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
http://www.easycare.at/index_d.html

Liten rackarns knut blir det - så nu kanske man klarar sig med ännu kortare sjal?!?

JAG KAN NU!!!!
Plus att den går att knyta ännu lättare men det kan jag inte beskriva i ord tror jag - får visa på nästa sjalträff.
Användarens profilbild
Av Ester
Ser ingen knut?!
Användarens profilbild
Av Anso
Tackar Tabby!!!
Svårt det här med länkar.....
Användarens profilbild
Av Mia
Men den ser ju ut att kunna glida upp... :?:
Användarens profilbild
Av Anso
Mia skrev:Men den ser ju ut att kunna glida upp... :?:
Ska prova med bebben i möra!
Jag tror att den låser ihop rätt bra när det blir belastning på knuten.
Användarens profilbild
Av Kristina
åh, en sån gör jag altid när jag knyter fast hunden nånstans, måste testa på sjalen också märker jag! :lol:
Användarens profilbild
Av Helen
Jag knyter ingen "knut". Det låter kanske konstigt, man jag gör en halv kärringknut och sedan fortsätter jag en gång till.
Snor liksom den ena tåten en gång till runt den andra. Sitter kanon...

Använder den vid knut på magen och tibetansk. Ingen knut utan det blir så platt det kan bli.

/Helen
Användarens profilbild
Av Mia
Kristina skrev:åh, en sån gör jag altid när jag knyter fast hunden nånstans, måste testa på sjalen också märker jag! :lol:
Ja ett "dubbelt halvslag om egen part" poängen är ju att med hund eller båt :wink: så blir ju belastningen/draget i tåten som löper genom, då kan öglan dras åt.. men om öglan utsätts för "uttöjnings-påfrestning" så känns det inte särskilt säkert... då blir det ju mer "slipsknut" :lol:
Eller, förlåt mig om jag är ute och cyklar :roll: , gammal seglare som jag är.. :wink: åh nu är jag trött också..
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Å blir så avundsjuk på er som verkar "kunna" allt om detta med sjalknytningar.....jag vill så gärna lära mig mera men det finns inte några träffar nära mig här i norrland =( vill också kunna alla möjliga knytningar och småtrix......förlåt om jag gnäller, ville bara "vräka" u r mig =)
Men det är ju tur att forumet finns, jag lär mig mycket här med.......tackar så mycket. :lol:
Användarens profilbild
Av Cayenne
Wow, bra knut! Nu har jag testat den o längtar efter att få testa den på rikitgt, men hon sover ju nu.....
Användarens profilbild
Av Alven
Mia: Jag kallar den också dubbelt halvslag dunt egen part, knyter alltid fast båten på det sätten när jag nån gång har en båt att knyta fast... har aldrig testat med sjal, men det borde ju funka...
Användarens profilbild
Av Helena
Kan någon beskriva i ord hur man gör. Jag blir bara snurrig i huvudet när jag tittar på bilderna.
Användarens profilbild
Av Pyron
Sitter den verkligen fast så.
När man ser på beskrivningen känns det som om den ena kommer att löpa ur.
Av TygTiger
Bra knut! Och konstigt nog så höll den trots att den var justerbar.
(nu ska jag bara få sonen att gilla sjal :roll: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?