Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
och det var ju inte så svårt när min syster hjälpte till (min man fattar liksom ingenting så han är liksom ingen bra hjälp), fast det är svårt att få barnet tillräckligt tätt intill kroppen tycker jag.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tycker det är mycket lättare att få barnet nära kroppen i omsluten än med ryggsäck. Men Hugo börjar bli en ganska bra medarbetare i själva knytningen nu. Om man böjer sig ner så klättrar han upp själv och håller sig fast nära nära så man kan knyta riktigt ordentligt.

Att instruera en man att hjälpa till att knyta tycks vara ännu svårare än att vira in honom i fem ´meter tyg....
Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Jag hoppas att jag någon gång kommer till det stadiet när Miles vill hjälpa till som din Hugo. Men av någon anledning blir han skräckslagen när jag försöker göra omsluten på ryggen. Annars kan han mycket väl försöka klättra upp på min rygg om jag sitter på golvet t ex. Jag ska försöka träna en gång varje dag, så kanske det går till slut.
Hur gör du förresten när du för bak sjaländarna, kastar du över dem eller vad är bästa sättet? Jag slänger dem hela tiden i huvudet på stackars Miles.
Användarens profilbild
Av Anna
Nej kastandet är ju jättesvårt! Funkar hyfsat med långa storkisen men inte med antiguan eller korta storkisen. Jag brukar trä de delarna bakom ryggen direkt. Man får ju vrida axlarna lite skumt för att få till det, men det är lättare än att kasta. Sjalen väger liksom för lite för att få någon bra sving tycker jag. Jag tar sjalen som för ryggsäck ända tills jag kommit över axlarna med tyget.
Användarens profilbild
Av Helena
Tack! Sprider du ut sjalen så över bröstet som hon gör på den sista bilden?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Hur lång sjal behövs egentligen för x-omslut på ryggen?
På sidan som Anna länkade använde de ju en 4,6m storkis, men fungerar det även med kortare sjalar?
Användarens profilbild
Av Anna
Jag klarar det med en 4.1a så det behövs inte så mycket. Jag brukar inte alltid korsa fram alls och bara ibland breder jag ut tyget framtill som i beskrivningen.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag får lite panik av att sjalen trycker så mot halsen när man gör knytningen, innan man är färdig och kan dra ner den, men jag kanske gör något fel.
Användarens profilbild
Av Helena
En fundering till har jag, hur blir det med smokingbältet som är innerst. Mitt smokingbälte kasar ner och ger nog inte något vidare stöd för Miles, man ser bara krysset och det glider också ner lite. Fast detta kanske beror på att Ella Roon är så tunn, för det händer ju när jag bär i x-omslut fram också ibland.
Och det här med säkerhet, visst kan barnet slänga sig bakåt om det vill, iallafall i en Ella Roo, det kan ju Miles göra om han sitter på min mage också. Han trillar ju inte ut, men det är ju lite läskigt ifall han gör så när han sitter på min rygg.
Av Alexandra
Anna skrev:Jag brukar göra ungerfär som i den här instruktionen, kanske är bättre att titta där. Det är så krångligt att förklara.

http://www.mamatoto.org/PortalVBVS/HowTo/BackCrossWrap/
Tack Anna för tipset!
Jag och Tindra har övat nu idag, och till slut fick jag till ett klockrent ryggXomslut! När jag väl gav upp kastandet, och bredde ut tyget direkt istället, så gick det faktiskt! :D
Det jag gjorde annorlunda nu var oxå att jag slöt in hela Tindra, från knäveck till nacke, innan jag kastade upp henne på ryggen. Det gjorde att det kändes stadigare under själva knytningen.
Tindra passade på att somna på ryggen, medans jag fixade middagsförberedelserna. Vad bekvämt det är att bära så här, mycket bättre än ergon.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Sitter och väntar på min sjal och har nu sett att man kan knyta x-omslut lite olika, antingen med korsade band fram eller med "ryggsäcksband".
Vad är egentligen skillnaden mellan dem? Vilka är fördelarna resp. nackdelarna med de olika sätten?
Användarens profilbild
Av Anna
Skillnaden är inte såå stor men om man upplever att banken åker ner på axlarna så är det bättre att korsa fram. Att korsa är varmare helt klart men kanske avlastar lite bättre. Krävet liiite mer tyg också men inte så mycket.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tack, då vet jag! Vi får väl se vad som fungerar bäst med brazil-sjalen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?