Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag har en fantastisk mjuk Easysjal som är torktumlad en gång. Idag på sjalträffen fick jag känna på en annan Easy (otumlad) som inte var tillnämelsevis lika mjuk som min :shock: (sorry Jazoo :roll:). Otroligt vilken skillnad.

Torktumlar ni era sjalar? Märker ni isåfall skillnad på dem i mjukhet? Eller är det så att det skiljer sig i tygkvalitén mellan sjalarna? Lustigt isåfall, att det skiljer sig så mycket. Vågar man verkligen göra sig av med en riktigt mjuk sjal om det inte är säkert att man kan köpa tillbaka en likvärdig av samma märke i framtiden?

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Nova
Jag har haft en Easy som jag köpte helt ny.
Jag tumlade den aldrig och den var supermjuk och go.

De jag har nu är begagnade och om de är tumlade eller ej vet jag inte.
Mjuka och goa iallafall. :loving:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker de blir lite ulliga i ytan om man tumlar dem, jag föredrar att hängtorka och stryka/mangla. och så behöver de ju gosas in av användning också. men det verkar vara hemskt olika det där vad man föredrar :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
jag har en lagun som är helt underbart go å mjuk å gosig.
Jag har aldrig tumlat den å vet ärligt talat inte om den är tumlad eller ej.
Men tror snarare att det beror på hur mycket använd den är å inte om den är tumlad eller ej om den blir mjuk å gosig
Användarens profilbild
Av Helena
Jag vill inte tumla mina sjalar, känns lite osäkert ute i offentliga tvättstugan, tänk om den tar eld eller något :roll:
Och så inbillar jag mig att det sliter på sjalen att tumlas. Min Easy är jätte mjuk och aldrig tumlad, men din kanske är ännu mjukare.
Användarens profilbild
Av frida
Min Easy är inte tumlad (vad jag vet iaf) och är lite "ullig". Den är underbar men har ändå tänkt att det är väl sk-t att en så dyr sjal ska "ulla" sig. Men tror att det är av användning den blivit så. Får ta och känna på nån annans på nästa träff!
Användarens profilbild
Av Buscilla
Funderar: undrar om det är just "ulligheten" jag gillar???? Det kanske är ullig den är. Hur är ullig? Kan någon beskriva :roll: :wink:
/Cecilia
Användarens profilbild
Av April
Jag tumlar inte min Bebina Stjärntecken - men den är underbart mjuk ändå. Det som kan hända med vissa sjalar är att de liksom blir "tjockare" vid torktumling... det vill itne jag (men det är bara hur jag upplever det :-D)

Kram
Användarens profilbild
Av frida
Buscilla skrev:Funderar: undrar om det är just "ulligheten" jag gillar???? Det kanske är ullig den är. Hur är ullig? Kan någon beskriva :roll: :wink:
/Cecilia
typ gosig med mjuka mininoppror :roll: Men "tjockullig" tänker jag mer som fluffig...
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag ska försöka att tumla min easy, hoppas på att den blir lite mjukare. Jag återkommer så småningom med en rapport.

Buscilla - jag skulle nog beskriva din sjal som lite "ullig", i alla fall i jämförelse med min.

Jag som var så grymt nöjd med mitt hav, nu suktar jag efter din eld istället....
Användarens profilbild
Av Buscilla
Nova skrev:Enligt denna tvättrådslista ska Easycare egentligen inte torktumlas:

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... %E4ttr%E5d
Jag vet att jag har lästa att sjalarna inte ska torktumlas, därför är den "bara" tumlad en gång och det var med skräck jag upptäckte det efter första torktumlingen :shock: . Men eftersom den blivit så ofantligt mjuk och gosig så undrar jag om det är pga den enda gången jag torktumlade eller om det skiljer sig i tygen mellan olika färger :roll:

/Cecilia
Av Petra
Jag har en hoppe som jag glatt torktumlar. Då blir den jättegosigt ullig. Men alla andra får hängtorka och manglas.
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag tror det handlar om lite hur man menar med mjuk!!!
sjalrna, som didelddi s¨, har ju lätt att bli lite "ulliga" när man torktumlar dem, vissa ser ju det som att de bli mjuka, menas vissa inte alls lägger mjukhet i det begreppet, för det är inte så de menar, osv, det gör att vissa kan tycka att det gör jätteskillnad att torktummla, medan andra inte....seså tror jag det är!
Användarens profilbild
Av annalys
Mina tumlingserfarenheter:

Tricottin torktumlade jag (brukar göra det med trikå) mot tvättrådet, det som händer är att den krymper lite mer (möjligen att det sliter lite extra också) men det gjorde inget eftersom den ändå var för stor.

Rebozon ska inte torktumlas, och den är inte av det "gosiga" slaget ändå. Skulle nog inte vara så snällt mot fransarna att tumla.

Didymosen (Nino) torktumlade jag enligt tvättrådet, den blev mjuk på det lite ulliga sättet, alltså lite lite lurvig/ruggig. När jag nu skulle sälja den strök jag den efteråt, då blev den mer slätmjuk.

Easycare har jag inte torktumlat, den är mer slätmjuk, och det var det jag ville åt. Vågar inte torktumla den, men om jag använde den jättemycket skulle den nog torktumlas ändå. Är också lite rädd att påverka stretchen (tycker den är stretchigare än Didyn) även om jag ibland tycker den nästan är lite klistrig med den stretch den har nu (om det nu är stretchen som gör det, är inte säker).

Hoppedizen torktumlar jag glatt, den blir mjuk men inte särskilt ullig. Easyn är mer slätmjuk eftersom den är så tunn, men Hoppisen kommer inte långt efter, den är faktiskt slätare än Didyn var, och ungefär lika tunn tror jag så här långt iallafall. Jag tror jag har haft tur med min Hoppis!

Ska tillägga att jag torktumlat på det varmare läget, det kan ha stått annorlunda i tvättråden.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?