Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annamedsamuel
Jag har fått ner Samuel sovandes i sjalen och beroende på var i sömn och trötthet han befunnit sig har han hållit sig sovande. Men då har jag ju först knutit sjalen och sedan tagit upp och stoppat i honom. Dubbel x eller x-omslut2 med gördeln utanpå har funkat för oss.
Användarens profilbild
Av Helena
För mig funkade x-omslut bäst, det gick att hala ner Miles i sjalen och sedan knyta in honom medan han fortsatte sova.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag ska kanske precisera min fråga lite. På kvällarna somnar alltid Liv vid bröstet och sedan lägger jag ner henne i sängen men hon brukar vakna efter en stund och gillar då inte att ligga ensam utan börjag gnälla och gråta och då tar vi upp henne och lägger över axeln och vips så sover hon igen men vaknar superlätt om man lägger ner henne. Jag trivs ju bra med att ha henne på axeln så det är inget problem men man kan ju inte göra så mycket med henne där så då vore det smidigt att få dit sjalen på henne.

Hon ligger ju egentligen för högt upp för knytning men kanske skulle vi tillsammans kunna kasa ner henne lite och göra omslut. det är ju möjligt att hon kulle vaken till men hon kommer nog ganska snabbt till ro i sjalen igen.

Men hur lyckas man om man är ensam går det? för det är ju egentligen mest då man har sjalbehovet. Är sambon hemma så kan jag gärna bänka mig med barnet i soffan och kräva service :D han får givetvis samma service om han bänkar sig och agerar "barnsäng"
Av Marielle med Runa
Runa är tämligen lättväckt hon med, men jag brukar låta henne somna till tutten i vår säng, sedan smyger jag bara därifrån. Men när inte det funkat har jag faktiskt funnit det enklast att ta henne på ryggen, för även om hon skulle vakna till av att jag virar in henne i sjalen så somnar hon ju om ganska snabbt ändå.

Annars, om inte ryggen är något alternativ så är ju kängurun väldigt enkel att hasa ner barnet i.
Användarens profilbild
Av Helena
AnKa skrev: Hon ligger ju egentligen för högt upp för knytning men kanske skulle vi tillsammans kunna kasa ner henne lite och göra omslut. det är ju möjligt att hon kulle vaken till men hon kommer nog ganska snabbt till ro i sjalen igen.

Men hur lyckas man om man är ensam går det? för det är ju egentligen mest då man har sjalbehovet. Är sambon hemma så kan jag gärna bänka mig med barnet i soffan och kräva service :D han får givetvis samma service om han bänkar sig och agerar "barnsäng"
Jag tycker att det går bra att göra omsluten ensam med sovande barn. Men man får väl ta på sig sjalen först och sedan ta upp barnet och hala i det. Men det är klart dubbel-x är ju kanske enklare att ha på sig ifall hon skulle vakna.
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
Skulle du inte kunna knyta sjalen på dig innan du börjar amma? Det går ju att få till amning så också, även om man får klydda lite med kläderna, en amningströja gör ju det hela lättare. Om du gör så behöver du ju inte lägga ner henne, vilket kanske underlättar. Så gjorde jag när jag visste att Samuel skulle somna vid bröstet och jag var själv.
/Anna
Användarens profilbild
Av AnKa
Tack för era svar. Visst låter det mycket klokt att knyta på sjalen innan och inte när hon är som mest ledsen. Varför har jag inte tänkt på det tidigare?

Amning i sjal funkar inte så jättebra för mig tyvärr. Det går med ringsjalen men jag ammar hellre utan sjal. Långsjalen var det länge sedan jag provade att amma, gjorde det lite när skruttan var nyfödd men det går kanske lättare nu när hon är stor.... ska prova igen.
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
Jag vet inte om jag var helt tydlig, men jag menade faktiskt att du kan lirka fram bröstet mellan sjaltyget och bara ha henne ammandes i famnen som du brukar och sedan stoppa i henne. Jag vet att många inte får till amningen i sjalen och jag brukade som sagt ha på sjalen och hålla i Samuel, utanpå sjalen, och sedan lyfta i honom i sjalen när han somnat.
/Anna
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?