Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Snusibulingen
I maj så dimper vår kära "lille-nått" ut förhoppningsvis :D och det skall bli så skönt att få bära liten bebis igen.
Vi tänker köpa oss en "gås" som alla andra :D och har väldiga problem med färgvalet...väljer i princip mellan fyra av färgerna och hjälp vad svårt det är.
Nu har jag en till fundering.

Ni som har den, finns möjligheten att korta av den på snyggt vis och fålla till kanterna???
Jag tycker fem meter är JÄTTELÅNGT, min bebina är nog lång och jag skulle nog vilja ha en som är ca 4,4max, eller ja kanske till o m kortare, men jag vill inte köpa den och sedan går det inte att göra nåt åt...

Har glömt sedan jag kollade sist men är det sneda ändar...
Användarens profilbild
Av Linnea
jag tycker den känns myyycket kortare än min stork 5.2 (som jag iofs inte kontrollmätt :roll: ) men prova en gås först så du får känna hur lång den är :)
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Risken är ju att jag hamnar med fyra GÄSS istället...kan inte bestämma mig alls...Suck
Och de färgerna jag vill ha är ju slut överallt.
Vilka är det egentligen som säljer dem?
Jag hittar alla färger på engelska sidan men på de svenska är de slut. Och jag SKA HA MED MIG DEN TILL BB!!!
Och dit är det sju veckor...å så jag längtar...
Användarens profilbild
Av Karion
Jag tycker att gåsen är jättelång.. Provade omslutet på ryggen idag och jag virade ändarna ett extra varv runt magen och ÄNDÅ med knuten på magen tillslut... :o Alltså: fram-bak-fram-knut!!

Min är på väg att säljas och därför har jag inte kapat den, annars hade nog saxen åkt fram...

Det enda jag kunnat tänka är att man fållar helt vanligt bara, har man ork skulle nog hela sjalen tjäna på riktiga fållar, så orkar man klipper man bort all overlock, viker dubbla fållar runt om och syr med trestegsicksack över fållarna så blir dom nog smidiga och följsamma....

Tycker att sjalen är lite FÖR tunn och blir ostadig även vid omslutet, särskilt på ryggen... När jag hade så tyckte jag att den klämde (och fållarna) på axlarna och vid armhålorna. Jag hade knut fram då.... :(

Fast den är så mjuk och mysig och FIN så jag har svårt att skiljas från den ändå, men med tanke på att ryggsäck är min favvoknytning just nu så ... Till en pyttebebis som mest ligger och myser i sjalen är den nog hur underbar som helst!! :loving:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Snusibulingen skrev:Risken är ju att jag hamnar med fyra GÄSS istället...kan inte bestämma mig alls...Suck
Och de färgerna jag vill ha är ju slut överallt.
Vilka är det egentligen som säljer dem?
Jag hittar alla färger på engelska sidan men på de svenska är de slut. Och jag SKA HA MED MIG DEN TILL BB!!!
Och dit är det sju veckor...å så jag längtar...
Vilken färg är du intresserad av? Oliv och Choklad är slut överallt tror jag. De som säljer är www.mammabarn.se www.mallgroda.se www.babyhip.se och jag själv www.knyt-an.se

Vi har fått meddelande från leverantören att den ska komma om ca 3 veckor, förhoppningsvis tidigare.
Användarens profilbild
Av Karion
Jo, fållarna i ändarna blir annorlunda om man kapar för det är jättetunna overlocksömmar och den ÄR diagonal i ändarna....
Urmysig sjal i övrigt... Särskilt till bebisar och kanske inte lika till sprattlisar :lol:
Tror för övrigt att omslutet på ryggen blir skönare med gåsen om man gör utan knuten fram så man kan breda ut den ordentligt, sådär fint som Katarina har på sin avatarbild med den orange sjalen :urule: ..
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
JA jag har ju bara en vanlig maskin som inte overlockar så det är ju synd. Men men det är väl bättre än inget alls att man får korta den och fålla då...jag vill inte ha för lång det är så himla jobbigt.

Och som sagt de färger jag väljer på är oliv choklad natur och ev bordeaux...
Men de två första är de mest intressanta just nu.
Och de mest eftertraktade verkar det som. :D
Kanske bäst att beställa så man hinner få en i tid då, annars har jag ju min Rebozo Rainbow Sunset...
Men jag vill vill vill ha en sån, den ser ju så mysig ut, men samtidigt vill jag kunna bära min andra pluttas i den också men den verkar inte vara så bra till större barn...*suck*

Då får jag en anledning till att köpa nåt, eller sy nåt.
Av Annsofi
Vi, BabyHip, kommer att få in en del kortare gauze sjalar under maj månad. Vilka färger som kommer är dock inte klart ännu. Har du önskemål om särskild färg kan du maila oss så ska vi se vad vi kan ordna.

Annsofi
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Å det skulle ju vara det bästa då är de ju klara o allt med sömmarna.
Jag mailar så ser jag vad ni får in, men jag kommer ju som sagt vilja ha med den till bb...och det är ju i maj...*hjälp*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?