Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Nova skrev:Inte locka mig till fler köp nu!
Ähum... :roll:

BaBu sa du... :lol:
Det hjälper inte med en Babybundler ifall barnet är rörligt. Miles hängde och slängde i min Babybundler vid fem-sex månaders ålder. Gick väl an när vi var ute själva, men när jag skulle hjälpa storebror med något var det rätt jobbigt att samtidigt parera och försöka hålla Miles på plats.

Sen köpte jag en Ella Roo och det är ju inte den stadigaste sjalen, men vilken skillnad, det sa ju stopp när han hängde sig utåt iallafall.
Men den använde jag bara tills han var ett år, sen tyckte jag den var för ostadig. :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
Tack Helena. :wink:

Då slapp jag tänka mer på det.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Ja som ngn redan skvallrat om ;) så har jag testat att bära ett större barn (över året och 12kg) i min BaBu. Faktum är att det var den enda sjalen jag hade innan jag blev gravid igen och slutade bära sonen... Hade aldrig några problem med att den var ostadig. Däremot varm.. :roll: Men aldrig ostadig.

Nu till Sol så har har jag haft en easy nästan hela tiden istället. ;) *hopplös och göra aldrig som man "ska"* ;):D
Användarens profilbild
Av Nova
Nämen, inte prata positivt om trikåsjal nu...

Helena, vad det den bredaste BaBun du hade?
*hoppas* :lol:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag gillar SINON skarpt, men kanske inte till ett större barn. Försökte knyta in Sturebror i en SINO på en sjalträff men den var lite för smal för ett "större" barn tycker jag (Sture väger strax över 9 kilo). Det var svårare att få till det än tex med Mobyn just pga smalheten. Men till en eventuell trea är den definitiv :tumsup:.

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Helena
Nova skrev:Nämen, inte prata positivt om trikåsjal nu...

Helena, vad det den bredaste BaBun du hade?
*hoppas* :lol:
Jajamensan, gamla modellen. Ärligt talat gillade jag inte alls trikåsjalar efter att jag gott över till vävda, tittade ibland på den där sladdertrasan med avsmak som låg i garderoben.
Jag vill ha ordentligt stöd till större barn. Fördelen med trikåsjalar är ju att de är mjuka och inte skär in någonstans. Men jag tycker inte att jag får det stödet jag vill ha.
Har man en annan mysig sjal som Easycare eller Storchenwiege ser jag ingen anledning att köpa en trikåsjal till ett äldre barn. Jag hade ju en Ella Roo och den var ju lite stummare, så då saknade jag trikåsjalen ibland, just känslan av att den var så skön för axlarna.
Användarens profilbild
Av Empy
Jag har en Tricot-slen, Tri-cotti och en BaBu till min 11 månaders son som väger 10 kg.

BaBun är superstadig tycker jag, men blir för varm för mig. Det känns som alldeles för mycket tyg. Den avlastar bättre runt höften eftersom det blir mera tyg utan avsmalnande ändar.

Tricot-slen bär vi i när vi ska på längre promenad. Vi har ännu inte börjat använda vävd sjal eftersom trikåsjalen är så otroligt bekväm. Nu är min som ett sådant barn som somnar i sjalen eller sitter stilla och tittar. Man måste knyta tricot-slen hårdare än man tror innan man sätter i barnet. Vi bär i omslutet kryss II och har gjort sedan A föddes. Jag har inte bråttom att byta till vävd sjal.

En annan variant som jag verkligen rekommenderar för hemmamys är tri-cotti. Den är så supersnabb att ta på sig att här används den ofta inne. Vi har den även vid kortare hundpromenader, till och från bilen och i affärer.
Den är ju dubbelvikt så den blir väldigt stadig. En annan fördel är att man kan ta på sig den med barnet fortfarande i famnen. Superbra för gnälliga, trötta barn som inte vill sitta på golvet och vänta tills mamma/pappa har knytit långsjalen. Den blir heller inte så varm eftersom man intehar tyg runt höften. Det är viktigt att man får rätt storlek annars fungerar den ju inte på rätt sätt. Har man väl hittat rätt där tycker jag den är överlägsen ringsjalen i snabbhet och enkelhet.

Jag säljer visserligen tricot-slen och tri-cotti, men använder dem själv och skulle inte rekommendera dem om jag inte tyckte om dem.
Användarens profilbild
Av Nova
Antagligen är det så att när man väl använt vävd sjal ett bra tag
så kan det nog vara svårt för vissa av oss (läs mig) att gå tillbaka till trikå igen, ens för hemmamys.
Om man inte har en nyfödd igen vill säga.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nova skrev:Antagligen är det så att när man väl använt vävd sjal ett bra tag
så kan det nog vara svårt för vissa av oss (läs mig) att gå tillbaka till trikå igen, ens för hemmamys.
:iagree:
Användarens profilbild
Av Empy
Antagligen är det så att när man väl använt vävd sjal ett bra tag
Ja, det kan jag förstå.
Jag är ju ganska ny på vävda sjalar och har ännu inte hunnit mer än prova dem. Jag är annars ett stort mei tai-fan.
Jag får återkomma sen när jag också blivit biten på vävda sjalar! :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
Nova skrev:Antagligen är det så att när man väl använt vävd sjal ett bra tag
:iagree: För mig som började med vävd till nyfödd är det till och med svårt att använda trikå till nyfödd. Vävd är så mycket stadigare.
Användarens profilbild
Av Helena
Suskiv skrev: :iagree: För mig som började med vävd till nyfödd är det till och med svårt att använda trikå till nyfödd. Vävd är så mycket stadigare.
Jag tycker att med en vävd sjal får man en mer exakt knytning som håller bättre.
Har en kompis som köpte en trikåsjal till sitt andra barn. Till första barnet använde hon en didymos. Hon använde sin trikåsjal (en Tricot slen) i två månader tror jag, sen gick hon över till sin Didymos.
Användarens profilbild
Av Helena
SQ skrev:Det gäller att få till knytningen perfekt om det ska kännas bra med trikåsjal till ett större barn. Många verkar knyta för löst , något jag tenderar att göra när jag bara använt vävd ett tag. Smokingbältet ska vara tightare än krysset , men bara lite tightare.
helena, vad hade du för färg på din BaBu? Vissa färger är ju väldigt tunna.
Den var vinröd, jag tror inte den var särskilt tunn. Det som jag inte gillar är ju att man ändå inte kan undvika att smokingbältet kasar ner och sjalen glider isär en del när ett livligt barn rör sig. Det kan ju hända med en vävd sjal också, men inte lika lätt tyckte jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?