Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zandra
Har precis börjat bära Aniara på ryggen i Sutemi och jag tycker liksom inte att det blir riktigt bekvämt, men jag vet inte om jag har den lite "fel" eller om jag bara inte är riktigt van vid ryggbärande.

Det är väl så att det inte blir riktigt lika tajt som när man bär mage mot mage? Tycker liksom att hon tippar lite utåt & det blir tyngre.
Dessutom undrar jag om det kanske vore bättre att ha midjeremmen lite högre upp när man bär på ryggen så att man får barnets vikt högre upp?

Någon som fått bra knyck på ryggen & förstår hur jag menar med de virriga frågorna? Både jag & maken älskar vår Sutemi & vill gärna använda den länge till och då måste vi få fason på ryggbärandet. Känner att selen blir liggande mer & mer nu för att det inte är riktigt bekvämt. :cry:

Lyckades dock missionera lite på Konsum då en mamma med barn i samma ålder var väldigt nyfiken. 8)
Av Marielle med Runa
Det är nog mer en vanesak, tror jag. Det tog mig ett tag innan jag kom in i det här med att bära på ryggen med Sutemin också, i synnerhet när Runa hade bägge armarna utanför. Dessutom hade jag höftbältet fel, och hade den på midjan.

Så att höja höftbältet är inte att rekommendera, då hamnar bara all tyngd på axlar och rygg.

Mina råd är att dra åt remmarna lite mer, och föra in armarna innunder axelbanden.
Användarens profilbild
Av Zandra
Trodde nästan att det är övning/vana som krävs. På den igen imorgon!

Tack för snabbt svar! :)
Användarens profilbild
Av Kristina
Har ingen sutemi, men en ergo, och när det blir "baktungt" i den är det för att jag inte lyckats få ner Alma djupt nog. Testa håll i axelbanden innan du spänner dom och "hoppa" ner henne så borde det kännas bättre.
Användarens profilbild
Av Zandra
"Hoppade" ner henne idag för det kändes verkligen som om det var det som var felet, men jag skakade kanske inte ner henne djupt nog. :)

Ska dock tänka på det vid nästa försök också. Tack!
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag brukar försöka hålla axelbanden utåt/bakåt liksom så hon verkligen får plats att hoppas ner, har jag ryggstödet mot hennes kropp när jag hoppar känns det som att selen fastnar i kläderna lite och hindrar henne från att komma nog djupt.
Användarens profilbild
Av Helena
Man får testa sig fram på ryggen med sutemin. Nej, jag tycker inte den ska sitta högt upp på ryggen alls. Jag har avlastarbältet runt höftbenet, så det blir en bit under naveln. Jag står oftast framåtlutad när jag drar åt axelbanden, tycker att jag kan dra åt dem bättre då och så får jag upp Miles lite högre på ryggen. Sen kan man ju hoppa upp barnet om det kommit alldeles för långt ner. Men barnet ska ju sitt rätt långt ner förstås.
Riktig riktigt tajt som med sjal blir det väl aldrig med en sutemin. Men får man bara till det, så att barnet sitter på exakt rätt ställe, blir det väldigt lätt. Provade att sätta i sjutton-kilos storebror i sutemin igår och det kändes inte alls. Fast sen ville han inte sitta där iallafall.

Ge inte upp, jag tyckte att det tog rätt långt tid innan det kändes helt bra med sutemin. Man får testa sig fram litegrand.
Användarens profilbild
Av Zandra
Nej, jag tycker inte den ska sitta högt upp på ryggen alls. Jag har avlastarbältet runt höftbenet, så det blir en bit under naveln.
OK, jag har oftast höftbältet riktigt långt ner och då fortsätter jag nog med det.
Provade att sätta i sjutton-kilos storebror i sutemin igår och det kändes inte alls.
Låter lovande! Aniara väger bara runt nio så det borde vara piece of piss. :wink:

Skämt åsido så ska vi öva vidare. Vi är ju alla väldigt förtjusta i Sutemin & det är nog bara att öva mer på ryggen. Tror att lite av motståndet sitter i huvudet då jag och Aniara verkligen gillar att bära mage mot mage men jag pallar inte längre stunder numera.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?