Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tessan75
Har en liten tjej som jag tänkte bära i sjal, problemet är att jag har ingen aning om vad jag ska välja. Har burit de andra barnen i baby björn, men Lovisa väger nu bara 2,5 kg och måsta vänta. :roll: :lol:
Helst vill hon ligga som en liten groda på mitt bröst. :) Men med två killar att jaga är det lite svårt. Lovisa är prematur.

Finns det någon som kan hjälpa mig?
Användarens profilbild
Av naimiez
Köp en SINO eller Hug-a-bub! Båda är lite smalare än vanliga elastiska sjalar. Åh, jag önskar jag fick detta tips när Wilma kom i 31+2 och vägde strax över 2 kg när vi kom hem. Lycka till!
Användarens profilbild
Av tinaw
Hej!

Jag har själv burit två prematurer (fast inte samtidigt, det är några år mellan dem :D). Att titta samtidigt på Mathilda (knappt 2 kg) och Babybjörnen var ganska skrattretande :lol: :lol: men med sjal gick det utmärkt! Väldigt skönt eftersom Thilda ville vara i famnen hela tiden. Bokstavligen. :roll: :D

Jag föreslår också att du tittar på en trikåsjal som t ex Moby Wrap, Sino, Hug-a-bub mfl. Det är långsjalar i elastiskt tyg. Med den kan du ha lillan sittande groda på din mage och händerna fria (och jaga pojkarna :wink:) Det går också att ha henne liggande i sjalen, och vissa mammor kan amma i trikåsjal (det beror lite på hur man är byggd tror jag).
Användarens profilbild
Av jazoo
tessan75 skrev:Har en liten tjej som jag tänkte bära i sjal, problemet är att jag har ingen aning om vad jag ska välja. Har burit de andra barnen i baby björn, men Lovisa väger nu bara 2,5 kg och måsta vänta. :roll: :lol:
Helst vill hon ligga som en liten groda på mitt bröst. :) Men med två killar att jaga är det lite svårt. Lovisa är prematur.

Finns det någon som kan hjälpa mig?
I en elastisk sjal kan hon ligga precis som en liten groda på ditt bröst, barnet kommer fantastiskt nära och det känns otroligt mysigt och gott. Jag tror också att det är väldigt bra för den lilla, finns ju många landsting som förordar just känguruvård för prematurer - att bära i elastisk sjal är nästan samma sak! Om du vill kan du till och med ha henne naken mot din bara hud i sjalen så blir det som att ligga i magen, vilket främjar utvecklingen och viktuppgången för såna småisar. Med en stor tröja utanpå både henne och dig behöver ingen av er frysa.

Jag har själv en Sino, och kan varmt rekommendera den. Den är lätt att knyta, lätt att sätta i barnet när man bara övat någon gång och ändå skön att bära i. den är lite tunnare än andra elastiska sjalar, så den passar bra nu till våren och sommaren när det blir varmt ute. Ändå stabil och avlastande. Det känns också tryggt och säkert, inte en chans att barnet ramlar ur. Den är lite dyrare än andra elastiska sjalar, men personligen tycker jag att det var värt det. (Nu låter jag som om jag fått betalt av tillverkaren... men den är faktiskt väldigt bra!)

Lycka till! Och har du fler frågor så vet du ju vart du ska vända dig!
Användarens profilbild
Av mica
Ska inte Minimundus trikåsjal vara rätt sval också? Den finns ju i en smalare variant också.

Jag är ju nöjd med min BabyBundler men den är lite varm för sommaren.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?