Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ankina
Jag tänkte sy en fleece bärpåse, men undrar lite över storlek, hur tight ska den sitta?? Behöver man fålla fleece??
Användarens profilbild
Av Nova
Den ska sitta ganska så tight.
Speciellt om du syr i fleece eftersom det töjer sig efter ett tag.

Fålla är inte nödvändigt, men det blir snyggare tycker jag.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Ett litet tips bara: om du fållar så glöm inte att använda en elastisk söm, annars kan den spricka sen när du använder bärpåsen.
Användarens profilbild
Av April
Ja, fleece ska kännas lite litet från början. Det töjer ju sig något - precis som ett par sköna jeans :-D Så jag hade nog hellre satsat på lite tajtare :-)

Kram
Användarens profilbild
Av smurfis
April skrev:Ja, fleece ska kännas lite litet från början. Det töjer ju sig något - precis som ett par sköna jeans :-D Så jag hade nog hellre satsat på lite tajtare :-)

Kram
Hur mycket töjer det sig? Töjer det sig mer och mer ju mer man använder, eller bara till en viss gräns?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag har sytt i fleece precis efter beskrivningen på baranara (4 cm för barnet och 6 cm för sömsmån) och det blev alldeles lagom tycker jag.
Användarens profilbild
Av tinaw
smurfis skrev:
April skrev:Ja, fleece ska kännas lite litet från början. Det töjer ju sig något - precis som ett par sköna jeans :-D Så jag hade nog hellre satsat på lite tajtare :-)

Kram
Hur mycket töjer det sig? Töjer det sig mer och mer ju mer man använder, eller bara till en viss gräns?
... lite både och ... Första gången man använder den töjer den till sig, sen töjer den mer och mer vartefter man använder den, sen när man tvättar den går den tillbaka nästan helt och sen börjar det om. Det är som med knän på jeans.
Användarens profilbild
Av smurfis
tinaw skrev:
smurfis skrev:

Kram
... lite både och ... Första gången man använder den töjer den till sig, sen töjer den mer och mer vartefter man använder den, sen när man tvättar den går den tillbaka nästan helt och sen börjar det om. Det är som med knän på jeans.
Ok, så det går tillbaka vid tvätt iallafall? Jobbigt annars om det hela till slut hänger vid knäna. :roll: Och man vill ju kunna använda det man syr, utan att behöva tänka på att inte använda för ofta för att det kan krympa! :wink: Då är det tvätta regelbundet som gäller alltså! (det gör man väl ändå :mrgreen: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?