- mån apr 10, 2006 09:27
Fick en tygsax igår när jag fyllde år (grattis Sandra!) av min mamma! JAg är vänsterhänt och det är såvrt at hitta bra saxar, plus att jag gillar att dy i linne...det gillar inte saxar....så, jag fick en ordentlig tygsax, och testade den lite granna genom att vika ocg rulla hiop linnetyg (det var det tjockaste/hårdaste jag hittade här hemma) till hårda rullar å veck å hadde mig, tills jag inte kunde klippa igenom för jag årkade inte, hade itne kraft nog, då tog sväfar över, tills inte han hade kraft nog....men saxen sa inte ett ljud! han som sålt saxen sa att den kan klippa igenom en femtioöring, och jag tvivlar INTE en sekund på det...
så, vad är så speciellt med det, ka nman tycka...? jo, den är LIK BRA ATT klippa suuuupertunna tyger! helt kanon! han sov visade mamma i afären sa att de hade haft sin sax i tio år utan att slipa den och då hade de ändå misshandlat den ordentligt (många kunder tror inte den KAN klippa femtioöringar och sånnt...) och den klipper fortfarande nästan lika bra, sa han....så, ni som syr mycket, den funkar lika bra för vänste rsom högerhäntta, detta är mitt tips till er;
http://www.slojd-skinn.se/upload/produkter/4.51.610.jpg
Vet inte om det är extakt den jag har ,det finns massor av olika sorter konsaterade jag när jag kikade lite snabbt... men jag tror att det är samma, sierra sharp 270 - 8, mundial.... var bar tvungen att dela med mig av detta fanatstska verktyg!
så, vad är så speciellt med det, ka nman tycka...? jo, den är LIK BRA ATT klippa suuuupertunna tyger! helt kanon! han sov visade mamma i afären sa att de hade haft sin sax i tio år utan att slipa den och då hade de ändå misshandlat den ordentligt (många kunder tror inte den KAN klippa femtioöringar och sånnt...) och den klipper fortfarande nästan lika bra, sa han....så, ni som syr mycket, den funkar lika bra för vänste rsom högerhäntta, detta är mitt tips till er;
http://www.slojd-skinn.se/upload/produkter/4.51.610.jpg
Vet inte om det är extakt den jag har ,det finns massor av olika sorter konsaterade jag när jag kikade lite snabbt... men jag tror att det är samma, sierra sharp 270 - 8, mundial.... var bar tvungen att dela med mig av detta fanatstska verktyg!