Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av TullaMaja
:( Igår övertalade jag maken att bära sonen på ryggen och alla var glada och positva till en början :? men sen...hittade ingen bra knytbeskrivning men det slutade iallfall med att knuten fram på bröstet hamnade mot halsen och tenderade att täppa till alla luftvägar på maken som försökte kratta gräsmatta medan sonen slängde sig bakåt och hade sjalen bara om rumpan till sist........... :( Vad blev fel ? Knöt med storkAnna 4.6...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Bissa skrev: ...
Knyter man ryggsäck får man ju knuten på magen eller tråcklar in tyget i axelbanden (tibetan)

Det finns några knytinstruktioner på sjalbarns förstasida och på bla www.babyboden.nu www.stjarnbarn.se & så har jag ett hoppedizhäfte över här hemma
Ifall man inte knyter ryggsäck med knut på bröstet. Då kan det ibland kännas som att knuten kryper upp mot halsen. Fast jag tycker att det brukar gå rätt bra att dra den nedåt igen.
Av TullaMaja
Gjorde den enda beskrivning på knyt som jag kunde hitta för ryggen här på sjalbarns sida....då gjorde man ju en knut fram på bröstet och sedan bak igen och det var den knuten som senare gled upp mot strupen ----- Inte bra...men nu skall jag genast studera dina länkar ...
Användarens profilbild
Av annalys
Jag tycker också att jag lätt får knuten upp mot halsen (eller om jag bara korsar så glider det också upp mot halsen). Jag vet inte vad jag ska göra åt det för jag är nybörjare på ryggknyt, och barnen vill ändå inte bli burna så ofta, så jag tränar inte så mycket heller.

Med ryggsäck har jag inte det problemet, men däremot känns det ibland som axelremmarna glider utåt. Så det är inte helt optimalt heller.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
annalys skrev:Med ryggsäck har jag inte det problemet, men däremot känns det ibland som axelremmarna glider utåt. Så det är inte helt optimalt heller.
Det är därför jag gillar tibetanavslutningen, för då hålls axelbanden kvar på axlarna. (och så slipper man knyt-i-midjan, som är mindre smickrande när man är rund =)
Användarens profilbild
Av Helena
Kanske knuten satt för högt upp från början? Vid x-omslut har jag faktiskt inte haft det problemet. Men vid mina ryggsäcksknytningar kan vad som helst hända. :cry:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?