Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tänkte bara kolla om det finns någon som har träffat och knutit eller kanske till och med ägt båda ..?!?!

Påminner dom om varann?! Om inte vilken påminner då bebinan mest om av andra liknande sjalar??

Har nästan bestämt mig för en bebina men vill inte ha en sjal som känns "klumpig" samtidigt, och har liksom aldrig träffat den i verkligheten så liiite nervös är jag allt :roll: :lol:!!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har träffat en bebina terracotta och en bebina stjärntecken och så har jag en didymos indio rubin. jag tror att bebina natur är mer som terracottan än som stjärntecken. stjärntecken var betydligt mjukare än terracotta. indiomönstret är annorlunda, för det är inte alldeles slätt.

väven på en indio ser ut så här:
Bild

bebinorna är lite mer lika de jaquardvävda didysarna, de är också jämna i strukturen. som jag minns det så var dock terracottan lite hårdare i strukturen än stjärntecken, men det var ett tag sen jag kände på terracottan.

om du vill ha en så tunn och slät sjal som möjligt så tror jag mest på en bebina stjärntecken eller didy jaquard. men jag gillar indiomönstret jättemycket också, det avlastar bra och sjalarna är lättknutna. de behöver dock "gås in" lite innan de blir ordentligt mjuka.

nån som har en bebina natur kanske kan svara lite bättre på exakt hur den är :roll: . men som sagt så är det skillnad på den och stjärntecknen som alla pratar om.
Användarens profilbild
Av Karion
Förstod att du skulle kunna svara diddeldi! TACK!

Jo, att det är skillnad vet jag.. Har ju haft en stjärntecken på hemlån ett tag och den blev oanvänd för jag otrivs så i färgerna och inte minst mönstret.. Ingen av jaquard-didysarna har fångat mitt hjärta riktigt heller, i alla fall inte på bild, och jag har inte mött nån på riktigt.. Möjligen wellen silver eller julian.. Men nje...

Jag har själv en didy indio rubin hemma också och har hört att den brukar vara lite tjockare än dom andra indiosarna, eller natur och vildraos bla i alla fall...
Min indio är kraftigare än min osaka...

Nu är det mest längden som är viktig men även att den ska kännas följsam och smidig, men avlasta bra.. Stjärntecknet är lite på gränsen till för slinkig... (måste hitta på nån mer nackdel)

Har nästan köpt en bebina natur beg till hyfsat pris och den är nog som teracotta eftersom den är likadant vävd... Är den slät alltså? Jag trodde att den hade lite struktur och att det kan vara därför den kan kännas lite "tjock" fast den inte är det......

UUUH, jag är som sagt nervig över att jag inte kommer att gilla den, är inte gjord av pengar just nu...
Men frågan är om jag skulle gilla en mjuk och mysig sjal men med färger/mönster som jag ogillar mer?!? Stjärntecknet blev liggande till fördel för osakan pga fäger och mönster..
SUCK!
Svårt...

Jag får jobba hårt på bebinan här hemma, mangla, sköljmedel, knyta, slita, dra.. Hängmatta i spjälsängen... ALLT! Då ska den nog bli mjuk och fin va?!?! :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jo den har lite struktur iofs, men den är ändå liksom slätare i väven än indion tycker jag. fast jag tror att den jag kände på var ganska ny, den kanske också behöver lite kärlek för att bli mjuk och go :wink:
Användarens profilbild
Av Karion
jag drömmer:
TÄNK diddeldi om didymos kunde göra nån jaquardvävd sjal som även jag tycker är snygg... Gärna i ljusa och neutrala färger :roll: då skulle jag slippa dessa våndor i jakten på den rätta :hellu:

men det är nog alltid lite ångest att köpa ny sjal...?! :twisted:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Karion skrev:jag drömmer:
TÄNK diddeldi om didymos kunde göra nån jaquardvävd sjal som även jag tycker är snygg... Gärna i ljusa och neutrala färger :roll: då skulle jag slippa dessa våndor i jakten på den rätta :hellu:

jag säger bara ellips 8) :heart:
Användarens profilbild
Av Karion
diddeldi skrev:

ja men i nån ljus trivsam färg, svart eller röd, vad är det för TRÅK!! :evil: :mrgreen:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Karion skrev:
diddeldi skrev:

ja men i nån ljus trivsam färg, svart eller röd, vad är det för TRÅK!! :evil: :mrgreen:
:lol: du får vända den gråa sidan ut :wink:

Bild
Användarens profilbild
Av Karion
Men jag vill ju ha en vit, eventuellt med lite beige, du vet sånna där färger som är KUL :Hahaa:! Skitkul... :floet2:
Den gråa påminner lite för mycket om stjärntecknet i färguppsättningen fast den är svart/grå istället för gråjeans... trivdes inte riktigt med det, fast den är ju fin - på andra...
Nåväl, jag provar väl bebinan nu, fast lite nervös är jag ... Har inte råd att hålla på å byta och förlora nån hundring här och nån där tyvärr....
Det slutar väl med en till Hoppiz ändå tillslut, dom är ju prisvärda och nu är ju Tunis tillbaka - populärare än nånsin.... :roll:
Men tack för tipsen! :D
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
diddeli: Visst är det en Ellips du har på bilden du la upp?
En svart Ellips?
Användarens profilbild
Av Anso
ClaraochMeja skrev:diddeli: Visst är det en Ellips du har på bilden du la upp?
En svart Ellips?
Jag svarar istället:
Japp det är det! :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
Anso skrev:
ClaraochMeja skrev:diddeli: Visst är det en Ellips du har på bilden du la upp?
En svart Ellips?
Jag svarar istället:
Japp det är det! :D
:iagree: :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?