Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anniqa
Jag har en liten tjej som är två månader och väger 5 kg, vilken bärsjal bör jag välja? Tacksam för svar, eftersom det verkar vara en djungel med olika bärsjalar.
Användarens profilbild
Av trollmamma
det är ju lite olika hur man vill välja men en sval sjal hade jag tagit en Amazona Antigua eller en "Gås" vad den nu heter på riktigt ....

Det är ju lite "mindre avlastande än en diagonalvävd men samtidigt är det en super bra sjal till sommaren o tro det eller ej så är den på väg :lol:

Jag har aldrid burit i trikåsjal så de kan jag inte uttala mig om !!

Långsjal känns dock som ett klart "Bästa val " lite mer tyg men lättare att få till än ringsjalar (tycker jag speciellt med liten )
Användarens profilbild
Av jag71
När jag hade lyckan att hitta sjalar så var min skrutt runt 10-12 veckor. Vägde runt fem kilo, möjligen lite mindre. Jag valde en antigua då en trikå inte verkade vara så stadig efter sex månaders strecket. Då fanns ju inte sino men jag vet itne om ajg hade köpt en sån då i alla fall. Jag provbar i ett lakan. :lol: Tog ett gammalt lakan delade det i två långa remsor som jag sydde i hop och vips så hade jag en "prova på sjal" och skrutt trivdes. Ja, jag också, så mysigt var det! Vore jag dig skulle jag försöka få ta på en bärsjalsambassadör eller gå på en sjalträff och prova lite olika sjalar.
Berätta vilken du valde sen!
Användarens profilbild
Av Nova
Du har fortfarande en liten bebis och då tycker jag att det allra mysigaste är en trikåsjal.
Det finns många olika märken att välja bland och det beror ju på hur mycket pengar man vill lägga.
Jag hade själv en Moby Wrap till min lille och den var jag väldigt nöjd med.
Lite varm upplevde jag den dock de varmaste sommardagarna,
så är man varm själv kan man förslagsvis välja någon av de tunnare trikåsjalarna.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag började med vävd från början.
Men skulle nog rekomendera en trikåsjal till dig.
Sinon har jag förstått funkar bra även till lite äldre barn så den kommer hon nog inte växa ur lika snabbt som någon av dom andra trikåsjalarna.
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Jag tycker att du ligger så där mitt i mellan trikå och vävd.

Vill du köpa EN sjal tycker jag nog du ska gå på en vävd av tunnare modell tex. Amazonas Antigua eller Ella roo. Just med tanke på att det snart blir vamt. Du kan använda den hela sommaren och sedan uppggradera till en kraftigare diagonalvävd till hösten om ni trivs med sjal

Kan du tänka dig att kanske byta om ett tag så en i trikå.
Det beror lite på hur din rygg mår också. En i trikå avlastar inte ett tyngre barn lika bra som en vänvd och ditt barn växer.

Trikå har helt klart högst mysfaktor och kan användas inne som myssjal långt efter att barnet fyllt 1. Bra när det inte kan sova, får tänder mm. Då är en trikåsjal inte alls dum.

Inte för att det gör det lättare för dig, men jag köpte en trikå och en tunnvävd. Min dotter föddes i början på mars och det var det jag använde under sommaren. Jag hade då en varmare trikåsjal så min vävda blev mest använd.
Användarens profilbild
Av diddeldi
om du kan tänka dig att köpa en till sjal senare så tycker jag absolut att du ska köpa en trikåsjal nu! den är mer lättknuten när man är nybörjare, och gosig till små bebisar :heart:
Av Anniqa
Tackar och bugar för hjälpen i sjalträsket! Helen; Känner också att jag ligger mitt mellan trikå och vävd. Därför känns det bra att fråga proffsen!
Av Aelia
Jag skulle köpt en elastiskt. En sino kan du ha längre...Min son är 8 månader och vägde 9100 för en månad sen och vi använder fortfarande sino, men har så klart vävda oxå :lol:
Av Anniqa
Det blidde en amazona antigua, orangeruta tillslut! Vi tränar knytningar här för fullt! Skaffar mig kanske en trikåsjal också. Bild på oss kommer!
Av Petra
Jag skulle börjat med en trikå. Det funkade bra att träna knytningar på. Var så supergosig mot huden på bebbe i bara blöja inne. Sedan gå över till vävd. Min tös var 9-10 månader när jag köpte vävd istället för min babybundler.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?