Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sitter här med tyget i högsta hugg och funderar lite på hur bred jag vill ha min bärpåse... har sytt en i fleece tidigare som är runt 65 cm i bredd och jag tycker den nästan kommer vara lite för djup för min tossa när hon kommer ut.. Tyget som jag ska sy i nu är jättestretchigt så blir det lite tyngd så hänger ju tyget med (om ni förstår) vågar jag sy med 50-55 bredd?
Vad tror ni?
Senast redigerad av Jenny den lör apr 08, 2006 17:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Testa? :roll:
Nä, men nog borde det bli tillräckligt det med, speciellt om du har en som är 65cm som känns för djup/bred!

Tror min cerisa bärpåse blev sissådär 55cm då den var klar, och det känns alldels tillräckligt då det tyget stretchar på bredden så pass mycket, och fem cm smalare hade också funkat utan problem (fast nu har jag ju bara burit 2½ åring och hennes docka i den, inget riktigt litet pyre...)
Av Jenny
För grejjen är ju såhär, att syr jag den lite smalare så kan jag sy två på det tyget jag har så det vore ju också ganska smidigt!! :lol:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Three to be skrev:För grejjen är ju såhär, att syr jag den lite smalare så kan jag sy två på det tyget jag har så det vore ju också ganska smidigt!! :lol:
Absolut värt att räkna in!! :lol: :lol:
(vad är det för tyg förresten, och vilken färg? Har just fått upp ögonen för bärpåsar och jag måste nog ha nån till.... :oops: :mrgreen: )
Av Jenny
CrazyMagpie skrev:
Three to be skrev:För grejjen är ju såhär, att syr jag den lite smalare så kan jag sy två på det tyget jag har så det vore ju också ganska smidigt!! :lol:
Absolut värt att räkna in!! :lol: :lol:
(vad är det för tyg förresten, och vilken färg? Har just fått upp ögonen för bärpåsar och jag måste nog ha nån till.... :oops: :mrgreen: )
Det är rött i botten med underbara vita blommar, typ lite retro, åxå blir det vitt innertyg. Kan ta en bild på tyget om du vill se?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Three to be skrev:Det är rött i botten med underbara vita blommar, typ lite retro, åxå blir det vitt innertyg. Kan ta en bild på tyget om du vill se?
JAAA! Bild vill vi se!! :lol:
Oh, det låter jätte fint!
Av Jenny
Bild

Är det inte underbart! Nu gäller det bara att få till en snygg bärpåse!!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vilket schyst! Super sommrigt ovh glatt!! :lol:
Användarens profilbild
Av Hellen
Vilket snyggt tyg :shock:

Var har du hittat det :?: :?:
Användarens profilbild
Av naimiez
Urrsnyggt! Vart har du fått tag på det?

Jag har en paenut shell som inte är fleece och den är 55 där barnet är och 1 vid axeln...
Av Jenny
Tyget köpte jag här på Tyghus1 här i Bålsta, det är helt underbart!
Nu är sjalen klar!! Fy vad jag kämpat med den :cry: Det har inte gått nå bra!

Men ni som är bra på det här med bärpåsar... sömmen där man syr ihop ändarna, vart f-n ska den vara? Inåt eller utåt? Förstår ni? För på den här (och den andra jag sytt) så hamnar den där bebisen ligger, kanske i knä/rumphöjd men när jag läser beskrivning (från bära nära) så blir jag osäker på om det är rätt :oops:

Bild
Användarens profilbild
Av Nova
Sömmen hamnar på ryggen, på insidan liksom.

Kolla här:

Bild

Blir det inte så för dig?
Av Jenny
Nova: Jo, min söm är också där, men har du två sömmar? Eller ser jag fel, är det för att du "lagt ner" sömmen (förstår du vad jag menar) Det gjorde nämligen inte jag nu utan jag klippte ner så det blev liten sömnsmån och sicksackade den...
Av Jenny
naimiez skrev:Nova har väl sytt vändsömn tror jag. Se här: http://web.bitnet.net/baranara/sidor/vandsom.html.
Ja då var det sån som jag inte fattade :oops: tycker det är sååå mcyket lättare när man sett live och inte bara en ritat bild!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?