Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Jag har en Ringsjal till min 14 mån som är sydd av en hoppediz. Jag upplever dock att det är lite svår att få till det bra, tycker att tyget knölar sig för mycket när jag ska dra åt, jag får ta i för mycket och ringarna hamnar långt ner och det blir liksom inte riktigt bra :?
Nu funderar jag på om det har att göra med att tyget är för tjock och att fröken väger lite för mycket?
Vad tror experterna? Ska jag investera i en Ringo till henne istället? Den är väl lite tunnare än en hoppis och borde vara lättare att dra åt?

/Jenny
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle ju sy nått själv, i det tyget jag villa ha, det blirt sååååååååå mycket billigare!!
men, ja, jag tror att det är lättare med ett tunare tyg, men inte allt för tunnt!
Användarens profilbild
Av Nova
Det går att sy en ringis i vanlig lakansväv på metervara.
Det blir faktiskt riiiiktigt bra tycker jag!
Av Jenny
Nova skrev:Det går att sy en ringis i vanlig lakansväv på metervara.
Då kanske jag skulle testa det då...
Funkar det med vilka lakan som helst (typ Ikea) eller bör man gå till tygaffären? Tänkte på kvaliten?
Användarens profilbild
Av Nova
Det bör vara lakansväv på metervara.
Vanliga lakan är lite för stumma.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag upplevde också min ringsjal av en Hoppediz som lite jobbig, den gled inte alls lätt genom ringarna så man fick stå rätt länge och pilla med den.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har sytt ringsjal av linne/viscose. Tycker det blev jättebra. Tyget är tunt och smidigt, stretchar på diagonalen och inte minst är det jättesnyggt. Jag kan verkligen rekommendera det!
Av Jenny
Då kan jag alltså satsa på en sjal i tunnare tyg än en hoppis för det kanske funkar bättre...
Frågan är om jag orkar sy själv :? Är ju liiiite lat ibland! :lol:

Tack för hjälpen :urule:
Användarens profilbild
Av frida
Om du vill hitta mellanting och inte sy så mycket så blir ringsjal av Bära Barnsjalar jättesköna. Bara att sy dit ringar och BBsjalar finns ganska ofta beg på säljes (har just fyndat en fin :) )
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Three to be skrev:
Nova skrev:Det går att sy en ringis i vanlig lakansväv på metervara.
Då kanske jag skulle testa det då...
Funkar det med vilka lakan som helst (typ Ikea) eller bör man gå till tygaffären? Tänkte på kvaliten?
På IKEA har de ett linnetyg som blir en jättebra ringsjal av. I alla fall fanns det där fortfarande senast jag var på IKEA. Jag har sett det i oblekt, vinrött, blått och grönt.
Användarens profilbild
Av amöba
Jag sydde ringsjal av typ lakansväv innan jag fick barn. Och det resulterade i att det tog 6 månader innan jag skaffade en "riktig" sjal. Jag blev helt enkelt avskräckt från sjalvärlden... så illa kom jag överens med ringsjalen. Nu var jag förstås komplett nybörjare så det gjorde väl sitt.

Efter ytterligare en hemsydd ringsjal, visserligen bekväm men svår att reglera pga bulkigt tyg, så köpte jag till slut en Rebozo ringsjal. Den är toppen! Tunn och lätt, mycket enkel att reglera. Inte var den dyr heller (under 200 kr direkt från Mexico). Enda nackdelen som jag kan se nu är väl att den möjligtvis kan skadas ganska lätt eftersom tyget är lite glesvävt. Man kan också uppleva tyget som lite strävt, men det vägs upp av att den är så lätt och smidig, tycker jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?