Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gurli
...men vilken stl ska jag ha tycker ni? 2, 2;5 eller 3?
Jag är ganska liten, om det kan ha betydelse :wink:

Jag tänkte beställa från slingrings, vet någon hur mycket frakten blir för 5 par ringar? (Buscilla månne :wink:) Hittade det själv *klappar mig på bröstet*

Ska bli spännande att se om det blir några hemmasydda ringsjalar eller om ringarna bara kommer ligga här och vara tjusiga :D
Användarens profilbild
Av Anna
4 par är billigare i frakt än 5 par, mellan dem går en gräns. Storlek på ringarna beror ju på hut tjockt tyget är men S singarna passar nog bäst till docksjalar och eventuellt någon vattensjal eller annat riktigt tunnt tyg. För andra tyger är det M och L som gäller. L om du skall sy av klippt diagonalvävd långsjal. Till bärabarnsjal elelr tynnare vanliga tyger duger M bra och om du är liten så tycker jag det är bra att inte ta stora i onödan. De tar liksom bra mycket mer plats på kroppen. Gillar itne riktigt L ringar till helt nyfödd heller.
Användarens profilbild
Av Buscilla
diddeldi skrev:jag gillar large-ringar till det mesta :wink:
:iagree: Large fungerar till det mesta. Har använt mig av ett par M och de tyckte jag inte bidde lika bra. Ringon har large i sina ringar.

Precis som Anna skrev så är 4 billigare att beställa, även för att slippa tulla :roll:, det kan ju bli en rätt dyr historia annars.

En fråga: Om du har tänkt beställa röda ringar, kan inte du betställa ett par turkosa åt mig istället så får du ett par röda av mig?????

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Hellen
Tänkte först på vigselringar :roll:

Men sen slog det mig att det här är ju fel forum kanske och sen ligger ju tråden under gör det själv :D :wink:
Användarens profilbild
Av Monia
:rofl:
Hellen skrev:Tänkte först på vigselringar :roll:

Men sen slog det mig att det här är ju fel forum kanske och sen ligger ju tråden under gör det själv :D :wink:
Användarens profilbild
Av Gurli
Hellen skrev:Tänkte först på vigselringar :roll:

Ha, ha... ja jag tänkte själv tanken när jag skrev rubriken.
Det vore inte dumt med ett par nya diamant ringer heller för den delen :D
Användarens profilbild
Av Gurli
Anna skrev:4 par är billigare i frakt än 5 par, mellan dem går en gräns. Storlek på ringarna beror ju på hut tjockt tyget är men S singarna passar nog bäst till docksjalar och eventuellt någon vattensjal eller annat riktigt tunnt tyg. För andra tyger är det M och L som gäller. L om du skall sy av klippt diagonalvävd långsjal. Till bärabarnsjal elelr tynnare vanliga tyger duger M bra och om du är liten så tycker jag det är bra att inte ta stora i onödan. De tar liksom bra mycket mer plats på kroppen. Gillar itne riktigt L ringar till helt nyfödd heller.
Jag såg att gränsen gick där, mellan 4 och 5. Synd.
Men men. 4 får det bli. Ett par medium och 3 par large.
Användarens profilbild
Av Gurli
Buscilla skrev:
:iagree: Large fungerar till det mesta. Har använt mig av ett par M och de tyckte jag inte bidde lika bra. Ringon har large i sina ringar.

Precis som Anna skrev så är 4 billigare att beställa, även för att slippa tulla :roll:, det kan ju bli en rätt dyr historia annars.

En fråga: Om du har tänkt beställa röda ringar, kan inte du betställa ett par turkosa åt mig istället så får du ett par röda av mig?????

/Cecilia
Sorry, hade inte tänkt ta röda. Däremot svarta, silvriga, guldiga och gröna.

Men egentligen ska det väl inte vara någon skillnad på storleken på paketet om det blir tullavgift eller inte :mitvit:
Om dom skickar paketet som "gift", så blir det ingen tull oavsett stl.
Skickade dom ditt paket som "gift"?
Användarens profilbild
Av Buscilla
Gurli skrev:
Buscilla skrev:

/Cecilia
Sorry, hade inte tänkt ta röda. Däremot svarta, silvriga, guldiga och gröna.

Men egentligen ska det väl inte vara någon skillnad på storleken på paketet om det blir tullavgift eller inte :mitvit:
Om dom skickar paketet som "gift", så blir det ingen tull oavsett stl.
Skickade dom ditt paket som "gift"?
Nix, det är inte storleken på paketet som spelar roll när det gäller tull utan totala köpesumman. De skickar inte paketet som "gift" utan har tydligt uttalat på sin hemsida att man som kund åtar sig att fullgöra sina skyldigheter, som att betala tull. Det var någon klok forumist som räknat ut att under 200 sek (obetydligt värde!) så bryr sig inte den Svenska tullen om ditt paket...

Ingen fara, jag får beställa ytterligare lite ringar ;-)
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Gurli
[quote=]
Nix, det är inte storleken på paketet som spelar roll när det gäller tull utan totala köpesumman. De skickar inte paketet som "gift" utan har tydligt uttalat på sin hemsida att man som kund åtar sig att fullgöra sina skyldigheter, som att betala tull. Det var någon klok forumist som räknat ut att under 200 sek (obetydligt värde!) så bryr sig inte den Svenska tullen om ditt paket...

/Cecilia[/quote]

Tack, då vet jag.
Kanske har Filip inte beställt under 200:- :wink: för han sa att det var tull på allt man beställde från USA om dom inte skickade det som gift.

H, he då ska han minsann få höra annat, han är ju nämligen USA-beställar- proffs och jag jar aldrig "vågat" förut.

Kram
Användarens profilbild
Av Buscilla
Gurli skrev:
Buscilla skrev: Nix, det är inte storleken på paketet som spelar roll när det gäller tull utan totala köpesumman. De skickar inte paketet som "gift" utan har tydligt uttalat på sin hemsida att man som kund åtar sig att fullgöra sina skyldigheter, som att betala tull. Det var någon klok forumist som räknat ut att under 200 sek (obetydligt värde!) så bryr sig inte den Svenska tullen om ditt paket...

/Cecilia
Tack, då vet jag.
Kanske har Filip inte beställt under 200:- :wink: för han sa att det var tull på allt man beställde från USA om dom inte skickade det som gift.

H, he då ska han minsann få höra annat, han är ju nämligen USA-beställar- proffs och jag jar aldrig "vågat" förut.

Kram
Alltså det finns ingen regel för den gränsen, utan det är bara sagt att det skall vara mindre summa eller obetydligt värde och någon (vet inte vem) har ansett att den gränsen går vid 200 kronor. Tror inte att det är någon här som har fått betala tull för under 200 kronor, men jag är inte helt säker. Jag beställde 4 par ringar som jag blev rådd att göra och fick inte tulla :-) Men jag tror inte att det är någon fara om det är strax över...

kolla in den här tråden: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=18076

/Cecilia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?