Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sirisirius
Ja, jag och min son slutar en grupp vi har vart med i sen han var fyra månader. Man får bara gå där tills barnet fyllt ett år så i början av maj blir det 1-års kalas/avskedskalas för oss och jag vill gärna göra någon liten present till dem så dem ska komma ihåg oss.
Men jag vet inte alls vad, tavlor har vart poppis bland andra som slutat.
Har funderat på bärpåsar, ringsjal, abc-sele.
Sy en rolig kudde, eller docka.
Det får ju gärna vara nått med sjalar efter det är så mycket oss i det.
Men i vilken form??
Får inte heller vara för dyrt eller ta för lång tid, har tre veckor kvar.
Ringsjalar går bort pga av kostnaden alltså. Bärpåsar i fleece kan ju bli billigt men det är ju inte den bästa introduktionen till sjalvärlden.
ABC-sele skulle jag bara hinna sy en och i varjegrupp går 6 mammor så det känns lite lönlöst.

Jag är jättekrånglig men har nån nått bra tips ändå? :D
Användarens profilbild
Av Buscilla
sirisirius skrev:Ja, jag och min son slutar en grupp vi har vart med i sen han var fyra månader. Man får bara gå där tills barnet fyllt ett år så i början av maj blir det 1-års kalas/avskedskalas för oss och jag vill gärna göra någon liten present till dem så dem ska komma ihåg oss.
Men jag vet inte alls vad, tavlor har vart poppis bland andra som slutat.
Har funderat på bärpåsar, ringsjal, abc-sele.
Sy en rolig kudde, eller docka.
Det får ju gärna vara nått med sjalar efter det är så mycket oss i det.
Men i vilken form??
Får inte heller vara för dyrt eller ta för lång tid, har tre veckor kvar.
Ringsjalar går bort pga av kostnaden alltså. Bärpåsar i fleece kan ju bli billigt men det är ju inte den bästa introduktionen till sjalvärlden.
ABC-sele skulle jag bara hinna sy en och i varjegrupp går 6 mammor så det känns lite lönlöst.

Jag är jättekrånglig men har nån nått bra tips ändå? :D
Kan du inte göra docksjalar åt barnen istället??? Då går det ju inte åt så mycket tyg och att sy en sjal går ju relativt fort att sy.
Lycka till!
Användarens profilbild
Av sirisirius
Buscilla skrev: Kan du inte göra docksjalar åt barnen istället??? Då går det ju inte åt så mycket tyg och att sy en sjal går ju relativt fort att sy.
Lycka till!
Det var en bra idé! Men barnen är lite för små för att leka med dem.
Användarens profilbild
Av Buscilla
fantasiflicka skrev:
sirisirius skrev:
Buscilla skrev: Kan du inte göra docksjalar åt barnen istället??? Då går det ju inte åt så mycket tyg och att sy en sjal går ju relativt fort att sy.
Lycka till!
Det var en bra idé! Men barnen är lite för små för att leka med dem.
Men de växer väl :?: :roll: :wink:
Min tanke exakt ;-)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Lycka till!
... och till docksjalar kan man ju använda andra ringar än riktiga sjalringar (även om det blir roligare så kanske? :oops: ) så där kan du spara in några kronor som går att lägga på roligt tyg eller någon fin dekoration istället!
De måste ju få komma ihåg att de haft ett sjalbarn i gruppen ju! :lol:

Annars kan du ju sy sånna små kallikå/krabat - djur som sys i ett stycke! Jättesöta, tål verkligen att lekas med och smidiga att sy (och dessutom lätta att variera så man kan man göra olika djur till alla sex barnen/familjerna) - fast så värst sjaligt blir det kanske inte då... :wink:
Användarens profilbild
Av beccas12
eller kanske en sån där katt som jag och eris gjorde- enkla och verkligen billiga!
Användarens profilbild
Av sirisirius
Jo, fast alltså jag menar nått jag ska göra som ska finnas i själva lokalen och till dem som jobbar där inte till mammorna som går där! Annars är det jättebra idéer ni har kommit med! :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
sirisirius skrev:Jo, fast alltså jag menar nått jag ska göra som ska finnas i själva lokalen och till dem som jobbar där inte till mammorna som går där! Annars är det jättebra idéer ni har kommit med! :wink:
Men då vore väl en mei tai/ABC och kanske även en ringsjal alldels utmärkt! Bra att ha om någon är nyfiken och vill testa! (och att hala fram när armarna inte längre orkar bära :wink: )

(...blev lite förvirrade då du skrev att det går sex mammor i varje grupp, tänkte därför att det var dessa mammor som skulle få nåt! :hellu: Sorry! :wink: )
Användarens profilbild
Av Buscilla
CrazyMagpie skrev:
sirisirius skrev:Jo, fast alltså jag menar nått jag ska göra som ska finnas i själva lokalen och till dem som jobbar där inte till mammorna som går där! Annars är det jättebra idéer ni har kommit med! :wink:
Men då vore väl en mei tai/ABC och kanske även en ringsjal alldels utmärkt! Bra att ha om någon är nyfiken och vill testa! (och att hala fram när armarna inte längre orkar bära :wink: )
:iagree:
CrazyMagpie skrev:
(...blev lite förvirrade då du skrev att det går sex mammor i varje grupp, tänkte därför att det var dessa mammor som skulle få nåt! :hellu: Sorry! :wink: )
samma här ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?