Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elina
Nån som har eller vet vart man kan få tag på???

Är ganska bra på att sticka, men är feg när det gäller att göra egna mönster...

Är även intresserad av andra praktiska saker att sticka som man kan ha när man bär...
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag är också intresserad av ett stickmönster till mamaponcho! Finns det ett så vill jag väldigt gärna få ta del av det också (betalar gärna för det om det är så).
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag vill också ha stickmönster till bärponcho!

Visst var det väl nån som skulle till att sticka en sådan, bara hon fick tag i en tillräckligt stor rundsticka?

Inte kan jag väl ha drömt det?

Så här får den gärna se ut när den är färdig :lol:

Bild
Användarens profilbild
Av Buscilla
Kajsabajsa skrev:Jag vill också ha stickmönster till bärponcho!

Visst var det väl nån som skulle till att sticka en sådan, bara hon fick tag i en tillräckligt stor rundsticka?

Inte kan jag väl ha drömt det?

Så här får den gärna se ut när den är färdig :lol:

Bild
Precis en sån som jag suktar efter.... :heart:. Vi får väl se hur projekt hjälmmössa utvecklar sig innan jag vågar sätta stickorna i en sån där....
Användarens profilbild
Av jazoo
Buscilla skrev: Precis en sån som jag suktar efter.... :heart:. Vi får väl se hur projekt hjälmmössa utvecklar sig innan jag vågar sätta stickorna i en sån där....
Jag med jag med jag med.... Vad säger ni, ska vi ta och utveckla ett mönster tillsammans?
Användarens profilbild
Av Elina
Kajsabajsa skrev:Kan det här vara något?

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 8&&lang=se

Går kanske att modifiera till bärponcho på nåt sätt :?: Visst borde det väl gå att sticka et hål i lagom höjd?
Gratis var det i alla fall :D
Jo, det borde gå, men jagtänkte att det jkanske till och med fanns nåns om hade gjort ett mönster.

Undrar om man behöver göra den större på ena sidan, men jag tror inte det, men ett extra hål för bäbishuvet, och sen är det ju bara att vända på den om man vill bära på ryggen...

En sån ska vi göra *pust*
Har gjort en vanlig poncho förra hösten, tog aplång tid *suck* Men fint blev det ju!
Användarens profilbild
Av Buscilla
Elina skrev: Har gjort en vanlig poncho förra hösten, tog aplång tid *suck* Men fint blev det ju!
:urule: imponerad... Själv är jag snart klar med första hjälmmössan och alldeles ceris och fiiiin blir den :-)
/Cecilia
Användarens profilbild
Av diddeldi
på mamaponchon är det stickat så att det det blir mer plats för barnet på ena sidan, tror inte passformen blir lika snygg annars :roll:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
diddeldi skrev:på mamaponchon är det stickat så att det det blir mer plats för barnet på ena sidan, tror inte passformen blir lika snygg annars :roll:
Det beror på! man kan ju sticka så den blir väldigt stretchigt och så kan man ju använda ett stretchigt garn (läs acryl :evil: ).
Av luxia
Jag mailade en cool stickaffär (till skillnad från gamla, dammiga handarbetsaffärer) här i Göteborg och frågade om de hade planer på att sälja något dylikt mönster, men si det hade de inte. Om alla andra mailar och frågar också, så kanske? ;)

Här är de: http://www.strikkdesign.com/

Men någon stickningshejare borde väl kunna knåpa ihop ett mönster, annars. *hoppas*
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag tror att man skulle kunna börja med att sy en toulle i typ lakansväv, för att få till passformen, och sen sticka utifrån den... Kruxet är ju bara att lakansväv inte töjer sig, så det blir ju svårt att veta hur det blir i slutändan.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
jazoo skrev:Jag tror att man skulle kunna börja med att sy en toulle i typ lakansväv, för att få till passformen, och sen sticka utifrån den... Kruxet är ju bara att lakansväv inte töjer sig, så det blir ju svårt att veta hur det blir i slutändan.
Vad är en "toulle" :oops:
Av katti
tips: gör toillen (ett slags prov, i enkelt tyg) i trikå, gärna en som töjer sig ungefär lika mycket som det stickade. ja, man får ju göra ett stickprov, tråkigt men nödvändigt för att räkna på maskantal och varv...
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Är det nån som vet hur man stickar ett hål för barnets huvud?
I så fall kan jag åta mig att sticka en provponcho i nåt billigt acrylgarn. Efter ett vanligt mönster alltså med enda modifiering att man gör ett hål för barnets huvud.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?