Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Jag funderar på att sy en bärpåse i fleece till mina vänner som fått en liten tjej född i v34.

Men har ingen erfarenhet av att bära så små i bärpåse.
Vad bör jag tänka på? Ska den vara smal eller bred? Och djup eller grund? Vad blir bäst när de ju ska bära barnet i vagga? Jag skulle gärna vilja ha "öppningen" ganska vid, så att det går lätt att lägga i barnet och rätta till andningsmask och andra slangar. Men det kanske man lättast ordnar genom att vika ner tyget över axeln. Vad tror ni? Ni bärpås- och designproffs? Och kanske någon med prematurbärerfarenhet :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag röstar för smal, ca 45 cm bred eller så. Är det CPAP du menar är det inte så lätt att lägga ner bebin nånstans med den, men den är antagligen bara dagar bort tills den försvinner om bebin är född i v 33-34 eller senare. Syrgasen kan man inte heller förflytta sig från just, utan just nu sitter de säkert känguru med den lille.
Senast redigerad av tinaw den tis apr 04, 2006 13:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av naimiez
Wilma kom ju i 31+2 och behövde endast syrgas i 24h. Därefter var hon kopplad till APNÈ-dosa för att se att hjärtat slog etc och dessa apparaper kunde vi koppla ifrån efter 4 veckor. Bärbar APNÈ-dosa hade vi i 6 veckor. Vi hade ingen hemsjukvård utan när vi väl kom från NEO var hon som ett "normalt" barn.

Vi satt ju bredvid kuvösen/vattensängen när hon var soim mest uppkopplad och då behövs det ju inte snurras in i en sjal eller så....

Jag säger SINO för tunnheten (inte så mycket tyg) och att man kan bära mage mot mage. Det hade jag önbskat att någon gett/upplyst mig om när vi kom hem och Wilma vägde 2 kg.
Användarens profilbild
Av AnKa
Vill inte berätta för mycket om mina vänner här men kan säga att den här lillskruttan behöver både CPAP och syrgas mer än några timmar och hon kommer vara bunden vid slangar ett tag till, tyvärr.

Nu är jag inne på att sy två bärpåsar a la Tricotti och funderar på vad som blir bästa material. Polarfleece är ju gosigt men det blir nog vansinnigt varmt så det har jag skippat. Microfleece kan kanske gå. Annars trikå, förståss. Förlagan är ju av trikå. Svalare men kanske inte lika gosigt. Flanell har jag oxå tänkt på, lite stadigare vilket jag tycker känns positivt, gosigt men kanske i varmaste laget. Synpunkter och tips emmotages, tacksamt :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
Åhå. Microfleece tror jag på. De är så pyttiga i den där viktklassen, det går inte riktigt att förstå utan att se dem, så mjuka och ganska tunna material brukar vara bäst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?