Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av fyransmamma
i stallet och mockat och istället för att lägga lillen i vagnen som jag brukar så satte jag honom i sjalen. Mycket bättre, för vårt stall är så litet att en vagn knappt får plats samtidigt som en skottkärra. Och lillen tyckte att det var superskönt att sitta och titta på. :D

Men nu behöver jag en ny sjal som det inte gör så mycket om det luktar häst av, alt. en sjal som man kan tvätta ofta (och som torkar fort).

Tips??

Som nybörjare är det så häftigt att hitta nya användningstillfällen hela tiden....
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle sattsa på en beg. hoppis...kanske en london, den är brun.
VArför?
brun för att fläckar inte ska synas så mycket
hoppis för att de är relativt billiga i jämförelse mot vad du får för pengarna
en diagonalvävd för du arbetar i sjalen, där med ska du ha en som avlastar ordentligt, men samtidigt vill man ju itne lägga alt för mycket pengar på en sjal som kommmer att nytjas så hårt som denna kommeR?
DE är tjocka och tåliga de kan tävttas massor innan man börjar känna att den blir sliten, jämf. med de tunnare sjalarna
alltså en hoppis! (eller möjl. billig annan diagonavävd, men jag skulle utan tvekan sattsa på en hoppis, trol. beg. för att få ner priset....)
Av fyransmamma
Tack för tipset!
Skulle gärna vilja gå på en sjalträff för att själv känna lite på olika märken/sjalar. Men eftersom de är rätt ovanliga här där jag bor så är jag superglad att ni "sjalvana" kommer med tips. Tack!

Hittade en under säljes som jag funderar på...
Användarens profilbild
Av Kotten
Det går också att hitta bra sjalar som folk har sytt själva, de är billigare. Och så gör det ju inte så mycket om hästen bajsar på den. :)
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag använder min Ergo när jag mockar :lol: Hanna tycker att det är helt ok/tom roligt, och jag slipper stressen med en gnällande unge i vagn (som man dessutom ska föröka få med när man har skottkärran :hmm:)

För min del så tror jag det skulle bli bökigare med sjal än ergon när jag mockar.

(vi har luftigt stall med fräsch luft, och hästarna är oftast i hagen om jag har med Hanna, så ergon tar inte lukt).
Användarens profilbild
Av Anso
fyransmamma skrev: Men nu behöver jag en ny sjal som det inte gör så mycket om det luktar häst av, alt. en sjal som man kan tvätta ofta (och som torkar fort).

.
:lol: Det var ett argument som jag inte har hört så ofta förut! Kan vara bra att ha några bra argument på lur ibland......

Visst är det praktiskt med ordentliga bärredskap?
Av fyransmamma
Jag har inte tänkt på att man kan ha något annat än sjal ( :twisted: har mig i sitt grepp) men Ergo verkar ju rätt smidig. Jag har i och för sig en gammal Haglöfs bärsele men den är så stor och otymplig. Jag ska plocka fram den och prova i alla fall.
Användarens profilbild
Av Lydia
Glömde skriva att jag har Hanna på ryggen när jag mockar. Tycker att ergon är minimalt i vägen, tror sjalen skulle kännas mer ivägen (vid axlar osv).
Användarens profilbild
Av frida
Bissa skrev:
Sandra skrev:jag skulle sattsa på en beg. hoppis...kanske en london, den är brun.
VArför?
brun för att fläckar inte ska synas så mycket
hoppis för att de är relativt billiga i jämförelse mot vad du får för pengarna
en diagonalvävd för du arbetar i sjalen, där med ska du ha en som avlastar ordentligt, men samtidigt vill man ju itne lägga alt för mycket pengar på en sjal som kommmer att nytjas så hårt som denna kommeR?
DE är tjocka och tåliga de kan tävttas massor innan man börjar känna att den blir sliten, jämf. med de tunnare sjalarna
alltså en hoppis! (eller möjl. billig annan diagonavävd, men jag skulle utan tvekan sattsa på en hoppis, trol. beg. för att få ner priset....)
:iagree: kan dessutom torktumlas :tumsup:
O i många fina färger att välja bland :wink:
Men Ergon är ju smidig förståss.... (mockar inte men dammsuger gärna med den)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu mockar jag inte så ofta, men jag tror också på en sele. Snabbt att ta barnet upp och ner. En MT med vadderat midjebälte skulle också kunna vara något. Jag tycker att min hemsydda MT är skönare än Ergon, mindre klumpig och avlastar lika bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?