Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av knutis
Måste fråga:
När ni behöver skarva tyget på ringsjalen, vart sätter ni skarven?
Jag skarvade en ringsjal så att den blev en skarv som kom ca: överryggen och rumpan på Knut. Men om jag inte vill att den ska hamna fram, finns det något smart tips på hur jag ska göra?

Så här blev sjalen,Ni ser ju vad roade barn och man är av fotograferande... :lol: Som ni nog kan ana är skarven mitt på Knuts rygg...

Bild
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har skarvat en gång och då hamnde sömmen under min arm lite åt ryggsidan till så den syntes inte så mycket. Mät när du har barnet i sjalen så vet du var sömmen ska hamna på nästa sjal.
Användarens profilbild
Av Buscilla
När jag skarvade så hamnade sömmen strax efter att man trätt i tyget genom ringarna. Så egentligen är skarven mest för att få svansen längre. Tyget är rätt brokigt, med en massa blommor så skarven syns nästan inte alls :tumsup:.

Förresten, vilken härlig, solgul skönhet :heart:. Vad är det för tyg???

/Cecilia
Användarens profilbild
Av knutis
Buscilla skrev: Förresten, vilken härlig, solgul skönhet :heart:. Vad är det för tyg???

/Cecilia

JA, visst är det ett fint tyg. Jag hittad det i gömmorna hemma hos svärföräldrarna. En gammal duk som Jonas farmor och farfar har haft...ja, det är roligt att rota i uthuset :wink:

Tack för tipsen om skarven, jag är inte helt hundra på hur jag ska få till det...men jag ska testa. Har nämligen ett fint tyg som jag tänkte göra en festsjal utav. Vi ska på bröllop i slutet på månaden... :app:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag kan tycka det är snyggt med skarven mitt fram. I alla fall om man får till en riktigt snygg "jeanssöm". Annars skulle jag nog försöka få den på svansen, men det kan ju vara svårt beroende på storlek på tyg. Mitt tyg var ca 1,40*1 m så sömmen blev exakt på mitten av sjalen. När jag ahr den så hamnar sömmen över ryggen på Vidar. Men jag gillar det! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?