Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Jag håller på att försöka lära mig knyta upp Alice på ryggen, och det går väl sådär. Framför allt tycker jag att det tar sådan tid, så jag blir lat och använder Snuglin istället. Men övning ger färdighet säger de ju, så småningom går det väl fortare antar jag.

Men nu undrar jag - hur lång tid tar det för er att knyta fast barna på kroppen? På magen resp ryggen? Olika knytningar?

Själv har jag ingen aning, men när Alice vaknar ska jag försöka ta tid på hur lång tid magknytningen tar i alla fall... Det känns ju som att det går rätt fort, men det skulle vara intressant att veta i minuter och sekunder.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag skulle tippa på att omslutet kryss på magen tar 1,5-5 min (beroende på hur noga jag är). På ryggen knyter vi ryggsäck med twist och det går fortare (inte lika mycket att greja med, tror jag...), max 2 min. Men jag har ju inte klockat, så tiderna är preliminära :)
Användarens profilbild
Av Cayenne
Slänger upp henne på ryggen tar inte längre tid än att ta upp henne på armen... JAg slänger upp henne över axeln i en ryggsäck och sedan knyter jag under tiden jag går........ Om jag inte har en massa att bära på, Men om jag rör mig när jag knyter, håller hon sig lugnare. Det är detta som gör att jag föredrar sjal framför sele.

Knyter fram gör jag jättesällan. I så fall knyter jag i regel ett bas X hemma och stoppar i henne när vi kliver ur bilen. Omslutet på ryggen är jag ingen fena på, så det tar kanske 1½ minuter *ingen aning, egentligen*
Användarens profilbild
Av Elin G
Elin G skrev:Jag skulle tippa på att omslutet kryss på magen tar 1,5-5 min (beroende på hur noga jag är). På ryggen knyter vi ryggsäck med twist och det går fortare (inte lika mycket att greja med, tror jag...), max 2 min. Men jag har ju inte klockat, så tiderna är preliminära :)
Nu har jag klockat :D . Om allt går hyfsat bra och han inte sprattlar allt för mycket tar omslutet kryss på magen 1 min och 20 sek och ryggsäck med twist tar 45 sek. Ganska snabbt alltså :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Elin G skrev: Nu har jag klockat :D . Om allt går hyfsat bra och han inte sprattlar allt för mycket tar omslutet kryss på magen 1 min och 20 sek och ryggsäck med twist tar 45 sek. Ganska snabbt alltså :D
Topp! Jag har ju funderat på hur lång tid det tar egentligen (som nåt slags snitt), alla man möter frågar alltid "tar det inte lång tid" när man pratar om sjal.

Ryggsäck med twist, förresten - hur gör man det?
Användarens profilbild
Av beccas12
ryggsäck med twist?? :shock: måste snoka reda på info om detta...ser en dansande mamma med luckligt barn, men det är nog inte det som menas?? :oops:
Användarens profilbild
Av Elin G
beccas12 skrev:ryggsäck med twist?? :shock: måste snoka reda på info om detta...ser en dansande mamma med luckligt barn, men det är nog inte det som menas?? :oops:
Hmm... Ja, vi brukar ju dansa en del :lol: . Jag vet inte vad jag ska kalla den, ryggsäck med twist var det närmaste jag kom på. Alltså, det är som en vanlig ryggsäck, men "banden" är snurrade kring varan fram (mellan brösten...). Förstår ni? En del gör ju "ryggsäck med knut" och knyter en knut när de dragit ändarna över axlarna, andra korsar fram, men jag snurrar ändarna om varann ett varv (tvinnar kanske är en bra beskrivning).
Användarens profilbild
Av sacha42
Elin G skrev:
beccas12 skrev:ryggsäck med twist?? :shock: måste snoka reda på info om detta...ser en dansande mamma med luckligt barn, men det är nog inte det som menas?? :oops:
Hmm... Ja, vi brukar ju dansa en del :lol: . Jag vet inte vad jag ska kalla den, ryggsäck med twist var det närmaste jag kom på. Alltså, det är som en vanlig ryggsäck, men "banden" är snurrade kring varan fram (mellan brösten...). Förstår ni? En del gör ju "ryggsäck med knut" och knyter en knut när de dragit ändarna över axlarna, andra korsar fram, men jag snurrar ändarna om varann ett varv (tvinnar kanske är en bra beskrivning).
Du har ingen billd så man får se :oops: :roll: :wink: :D snälla.... :D
Användarens profilbild
Av Elin G
sacha42 skrev: Du har ingen billd så man får se :oops: :roll: :wink: :D snälla.... :D
Ska försöka fota när han vaknat
Användarens profilbild
Av Elin G
Det här är förstås helt OT (förlåt jazoo :oops: ), men så här gör jag "twisten"
Bild och så här blir resultatet
Bild
Användarens profilbild
Av Kotten
Vad snällt av dig att lägga ut två bilder!
Användarens profilbild
Av tinaw
Nån minut här också. Ryggsäck gör jag oxå så att jag lägger upp barnet på ryggen och knyter medan jag går.
Av Petra
Ingen tid alls. Jag har ingen aning. men snabbt går det. Gubben får inte på sig ergon innan jag har lillan i sjalen. :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag knyter nog rätt långsamt, tycker om själva knytandet och vill att det ska bli perfekt. Jag knyter numera alltid x-omslut rygg (ifall jag bär överhuvudtaget), och det tar ju lite längre tid en vanlig ryggsäck.
Användarens profilbild
Av jazoo
Elin G skrev:Det här är förstås helt OT (förlåt jazoo :oops: ), men så här gör jag "twisten"
Ingen fara - jag undrade ju! Så tack för bilderna, nu förstår jag precis!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?