Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tyche
Funderar på att köpa en patapum till min syster som ska ha barn i juli, hon har redan fått vår UBW att sjala med och har provat flera gånger. Hon är lite anti fortfarande men det blir ju annat med en bebis i sjalen (hon använder nallar just nu :lol: ).

Vi har en ergo, eller egentligen sambon men jag använder den nästan lika mycket. Jag vet att jag läst här om att vissa kroppar passar bättre till ergo och andra till patapum... är det några speciella kroppar?
Typ smal passar bäst till patapum och kraftigare till ergo -eller tvärtom??
Användarens profilbild
Av Lydia
smal/kort=patapum, har jag hört.

Det är ju ingen gigantisk skillnad mellan selarna, tycker jag (jag provade gamla ergo, nya ergo och patapum samma dag, på sjalträff)
Användarens profilbild
Av Linnea
patapumen är väl lite trängre har jag för mig, men för mig som bara bär i den på ryggen så tror jag inte det gör så stor skillnad!
Personligen tycker jag att den är riktigt dålig att bära på mage med, tyvärr, så den blev inte direkt användbra förrän Lova var 7-8 mån när vi började bär på ryggen
Av sjaltokan
Jag har haft både patapum och Ergo, personligen känns det som de andra skrivit att är man kort/smal passar patapumen bäst, själv gillar jag ergon bäst men jag är lång 175 cm och "tjock".

Sålde patapumen till en mamma som är 165 cm ungefär och smal och den passade henne perfekt.
Användarens profilbild
Av April
Jag är 1.65 lång och väger 55 kg -och tycker att Ergo passar mig jättebra! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av annikar
Det verkar olika vilken man trivs bäst med.
För mig som är lång och smal passar patapum absolut bäst. Ergon skar in på alla möjliga ställen.
Bäst är om du har möjlighet att gå på en sjalträff eller en föräljare som säljer bägge och prova.
Användarens profilbild
Av jessicatja
Här gillar vi vår Patapum. Är 170 cm lång och runt 57 kg tung. Med lite övning har vi fått till den för att bära både fram och bak riktigt bra.

Har i och för sig aldrig provat någon Ergo och kan därför inte jämföra. Så jag vet inte om det här var till någon större hjälp... Men vi gillar Patapumen som sagt :blahblah: ...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har iofs inte mer än snabbprovat ergon, så jag talar inte mycket utifrån egna erfarenheter, men jag har fått uppfattningen att det främst är kort överkropp det hänger på. Ergon tycker jag det låter som att det är svårt att få axelbanden bra om man har kort överkropp (vad jag minns från sist det diskuterades ergo-patapum-skillnader.)

Själv har jag en patapum som både jag och sambon använder, främst på magen, och vi är helnöjda.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?