Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
kidA skrev:vad innebär långsjalar då? vad är fördelen med dem tycker ni?
Kom med på en sjalträff.. :wink: :wink:

Vi hjälper dig gärna, nu tror jag tyvärr inte det finns någon mei-tai i vår skara men ett gäng olika märken på sjalar och andra bärredskap har vi dock vi kan visa...
Användarens profilbild
Av Nova
Aelia skrev:
Nova skrev: Ergo är en ergonomisk sele och används tidigast från cirka 5 månaders ålder.
Fast ergo kan man ju använda från nyfödd med insatsen och annars är den från 3 månader ju, new generation :wink:
Visst har du rätt. :wink:
Det står från ca 3-5 månader för Ergo modell NG,
men jag testade med min kille när han var så liten och han satt inte bra i den förrän han var runt 5 månader.
Alldeles för korta ben för att det skulle bli bekvämt. :?

Så för vissa barn funkar den kanske från 3 månader, men inte för alla.
Därav spannet i tidsangivelsen kanske?

Om man kan använda den från helt nyfödd med insats kan jag inte svara på.
Det kanske fungerar tillfredsställande?

Så här ser det ut med insats iaf:

Bild
Användarens profilbild
Av boosten
Jag tycker absolut att du åtminstone borde testa en långsjal innan du köper en Mei Tai, de är såå mycket mysigare att bära i! (Tycker jag iaf..) Jag hade två hemmasydda Mei Tai och tänkte klara mig på det i 2-3 månader, men jag klarade det inte, saknade långsjalen så in i bomben! :roll: Såå det blev en ny sjal i förtid.. Tur att sambon gillar sjalar nästan lika mycket som jag gör! :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
thowida skrev: Vi hjälper dig gärna, nu tror jag tyvärr inte det finns någon mei-tai i vår skara men ett gäng olika märken på sjalar och andra bärredskap har vi dock vi kan visa...
Nu på onsdag kommer det dock kunna finnas en meitai på linköpingsträffen. Jag har en hemsydd som jag skulle kunna ta med.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Här är en till sjalälskare!

JAg har sålt min Ergo, för både jag o maken tycker sjalen är lättare :roll: att ta på!!! (Kanske är vi ensamma om det?)

Sjalar i alla längder, men till små barn behöver man en lång runt 4 meter, men när de blir stadigare kan man altinera med en som är runt tre meter. Givetvis beror det oxå på hur stor man själv är.

JAg säljer ju Didy, och ääälskar dem! :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Cayenne skrev:både jag o maken tycker sjalen är lättare :roll: att ta på!!! (Kanske är vi ensamma om det?)
Nej, det är du inte ensam om. Jag föredrar helt klart mina långsjalar framför selarna. Medan andra kanske föredrar sele :wink: Därför är det toppen att gå på Sjalträff och prova lite olika bärsjalar och selar så man sedan kan välja det som passar allra bäst för just "mig själv och mitt barn" :wink: Rekommenderar varmt sjalträffarna! :D
Användarens profilbild
Av Cayenne
Lottie skrev:
Cayenne skrev:både jag o maken tycker sjalen är lättare :roll: att ta på!!! (Kanske är vi ensamma om det?)
Nej, det är du inte ensam om. Jag föredrar helt klart mina långsjalar framför selarna. Medan andra kanske föredrar sele :wink: Därför är det toppen att gå på Sjalträff och prova lite olika bärsjalar och selar så man sedan kan välja det som passar allra bäst för just "mig själv och mitt barn" :wink: Rekommenderar varmt sjalträffarna! :D
Det är säkert jättebra - om man bor där de finns. De närmsta har varit ca 1-2 timmas bilresa härifrån. :cry: Jag ska försöka ta mig till någon, men det är lite svårt när man har tre barn och tider att passa.

Jag träffar aldrig på någon som bär i sjal här - och ändå bor jag i en kommun med 120 000 invånare.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Cayenne skrev:
Lottie skrev:
Det är säkert jättebra - om man bor där de finns. De närmsta har varit ca 1-2 timmas bilresa härifrån. :cry: Jag ska försöka ta mig till någon, men det är lite svårt när man har tre barn och tider att passa.

Jag träffar aldrig på någon som bär i sjal här - och ändå bor jag i en kommun med 120 000 invånare.
Förstår dig precis... Har också tre barn och pusslar med förskoletider och jobbtider m.m. :roll: Försöker komma iväg på sjalträffarna i Göteborgsområdet... Inte alltid man lyckas :( Men de gånger då jag varit med på sjalträffarna har det varit himla trevligt! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?