Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av guldmane
Är ny på det här med att bära i sjal. Första månaden vägrade min bebis att bäras i sjalen. Har nu provat igen och hon är helnöjd. Men frågan är hur jag knyter och hur hon sitter, är det ok? På bilden där hon är framåtvänd skulle nog tyget spridas ut bättre under ben och rumpa. Men hur ser det ut annars? och vad ska jag tänka på?

Bild

Bild

Sjalen är en moby wrap.
Och är det ok att hon sitter framåtvänd eller är det för tidigt? Hon är 3 månader.
Användarens profilbild
Av Soffi
(ska inte ge några knyptips)
Vill bara säga:
ÅÅÅh så söt :loving:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Det där med framåtvänd vet jag inte riktigt. Många säger att man inte alls ska bära dem framåt men jag vet inte vad som är bäst. För mig har det funkat att bära Gabriel på ryggen istället när han velat hänga med och se lite mer, eller i ringsjal.

Annars tycker jag det ser okej ut. Kanske att du skulle försöka dra ut tyget ut i knävecken på henne så att hon sitter som en groda. Knäna kan gärna vara högre upp utåt sidorna än rumpan är till och med. Så hon sitter som ett M. Jag brukade också sprida ut det s k smokingbältet så att det gick från under rumpan/knävecken och upp i nacken, det kanske bidrar till en mer grodig ställning också?

Vad söt hon var din lilla tjej! :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att den enda bra knytningen för framåtvänt är buddha, du kanske ska testa den istället? den finns beskriven på sjalbarns förstasida, under "knyta".

sen på andra bilden så skulle det vara bra om du får upp knäna högre än rumpan. det gör du genom att dra ut tyget ordentligt från knäveck till knäveck, så att rumpan glider ner lite i mitten. barnet ska sitta lite som i en påse.

lycka till! :D
Användarens profilbild
Av guldmane
Oh vad bra med synpunkter! Mer som en groda alltså. Hur hårt ska man knyta sjalen egentligen? Tycker det känns som hon sitter fastklistrad på mig. När jag går rör sig hon inte, ska det "gunga" lite kanske?
Användarens profilbild
Av diddeldi
guldmane skrev:Oh vad bra med synpunkter! Mer som en groda alltså. Hur hårt ska man knyta sjalen egentligen? Tycker det känns som hon sitter fastklistrad på mig. När jag går rör sig hon inte, ska det "gunga" lite kanske?
nej, hon ska sitta tajt, det är bra :D . så länge ni båda kan andas så är det inte för tajt :wink:
Användarens profilbild
Av guldmane
Jag ska testa Buddha men när jag provat tidigare blir hon "bånglig" och stökar. Det är precis som hon tycker att hon sitter för fast och inte kan röra sina ben.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag tyckte att det var svårt att få till den där påsen under rumpan när Alice var riktigt liten, benen var ju så rackarns korta att det liksom inte fanns något att påsa till det med. Nu är det lättare. Men försök att dra ut tyget ännu lite mer mot knävecken.

Sen hade (har) jag ju oftast Alice innanför min jacka, dvs utan ytterkläder. Och då försöker jag se till att armarna är innanför sjalen, och sen smokingbältet runt hela klabbet (upp över armarna). Alltså bara huvudet och benen (från knäna) som sticker ut. Men det är nog en smaksak, och beror på om bebisen vill röra armarna mycket eller inte. Jag tycker i alla fall att det är mysigt, och Alice sitter som en prinsessa!

Smokingbältet ser ganska smalt ut - är det dubbelvikt? Kanske kan du dra ut det lite mer så hon blir ännu mer omsluten (se till att den vikta kanten är nedåt när du börjar)?

Fast vad vet jag, jag är ju egentligen nybörjare i sammanhanget jag med...
Av sjaltokan
Sicken liten sötis... :heart:
Användarens profilbild
Av Zoi
Du har fått bra svar! Så jag ska bara säga, så söt. :heart:
Användarens profilbild
Av Clarissa
Åh vad bra det är att bara sitta här och gå igenom alla forum för man får ju så mycket bra tips och alla lägger ut så fina bilder.

Sicken söt liten tjej du har med!!!!
Användarens profilbild
Av Clarissa
Jag har också problem med att få till knytningarna på min Moby men nu har jag läst dina svar så nu har jag med fått svar på mina frågor.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?