Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag är lite nyfiken på den Jag undrar hur gamla, tunga, ålder är rekomenderat ??

Hur tycker ni att den är ?? är det nånn som kan gämföra med nånn annan vävd ??

Kan man fråga så??

Jag skulle vilja prova en .... finns det nånn här i närheten ?
Användarens profilbild
Av diddeldi
den går inte riktigt att jämföra avlastningsmässigt med diagonalvävda sjalar tycker jag. men jag gillar den bättre än antiguan. det funkar att bära min elvakilosklimp, och funkar säkert med några kilo till, fast inte lika bekvämt då alltså som med diagonalvävt.

snygga färger är det dock och de är lättknutna tycker jag :D
Användarens profilbild
Av annikar
Instämmer till fullo med Diddeli!

Den är otroligt lättknuten och avlastar helt ok, även med dryga 12 kg barn i. Men ska man bära lite längre stunder (typ mer än 30 minuter) skulle jag absolut välja en diagonalvävd. Gåsen kan inte jämföra sig med min bebina när det gäller avlastning.
Bästa knytningen med gåsen och ett tyngre barn är utan tvekan omslutet på mage eller rygg tycker jag :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja just det, det skrev jag inte. jag tror inte heller att den är nån höjdare till nåt annat än omslutet kryss.
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag tycker att den är lite "svår" att få till bra över ryggen, när man bär på mage. Den är liksom lite sladdrig i sig självt så den "hjälper inte till" så bra när man ska få den slät och sträckt över ryggen.
Det är främst när jag står utomhus och inte vill skita ner sjalen som jag märker av det, annars går det bra :)
Användarens profilbild
Av trollmamma
Lydia skrev:Jag tycker att den är lite "svår" att få till bra över ryggen, när man bär på mage. Den är liksom lite sladdrig i sig självt så den "hjälper inte till" så bra när man ska få den slät och sträckt över ryggen.
Det är främst när jag står utomhus och inte vill skita ner sjalen som jag märker av det, annars går det bra :)
När jag knyter på ryggen är jag inte alls bekymrad över sjalens renhet då är det ofta kris o det gäller att få till en bra knytning !!!

Jag vill klart testa den så jag får trestat en ryggknytning ......hoppas på att mallgrodan ser detta o kommer på nånn träff snart :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
trollmamma skrev:
Jag vill klart testa den så jag får trestat en ryggknytning ......hoppas på att mallgrodan ser detta o kommer på nånn träff snart :lol:
Just vad jag tänkte skriva! :lol: "Kolla mallgroda". Hon var ju ner när jag var där sist. Tyvärr orkade jag inte prova (fy vad hemsk jag känner mig men jag orkar verkligen inte göra mycket :oops: ) men jag kände på den! Verkade sval och skön. Fast hur den avlastar vete katten!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag knyter omslut på mage och rygg med min gauze azur. En annan knytning som jag använder mycket är dubbelx som ett snabbalternativ t.ex. vid transport från bilen till sjalträffen, då man skall lämna i förskolan, skall in på Posten etc. Då har man ett bra alternativ där man lätt kan sätta i och ta ur barnet och slipper snedbelastningen som en ringsjal eller bärpåse innebär :wink: Dessutom betydligt smidigare med en färdigknuten gauze under jackan än en tjockare diagonalvävd långsjal :wink: 8).

Avlastningsmässigt kan gauzen kanske inte mäta sig med de tjockare diagonalvävda sjalarna, men om man jämför med de andra tunna svala sommarsjalarna upplever jag gauzesjalen som den som ger bäst avlastning. (Anses väl dock som partisk... :roll:). Hur sjalen avlastar torde dock vara av mindre betydelse då man bär korta sträckor så då går ju dubbelx bra :) Bär jag längre stunder knuter jag dock omslut, men det gör jag å andra sidan oavsett vilken sjal jag än väljer :wink:

Trollmamma: Om du vill prova gauzen rekommenderar jag dig att kontakta Carina på www.mallgroda.se :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?