Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av trollmamma
*suck !!!

Jag har skrivit innan om detta o känne mig helt matt !!
Det är en tjej som bär sitt barn i en trikåsjal (säger inte mer så ingen känner sig träffad )
Hennes knytning är fruktansvärd hade jag inte jobbat hade jag troligen hoppar på henne o knutit om hennes sjal :roll:

Hon hade barnet frammåt i vanlig dubbel kors Tyget var mer tvinnat om dom båda än utbrett ... Barnet satt helt snett med string variat snarare än utbrett från knäveck till knäveck , ena armen var helt inne i sjalen o motsat ben vart helt rakt ...det var hemst att se .... o jag visste inte ens hur jag skulle kunna börja säga nått .....

Hoppsa nånn kan förstå min ångest .... o inte för att jag gillar selar men med dom kan man inte göra så fel !!!!!

Vad skulle du gjort ??? kommer troligen träffa henne igen vad säger man då???
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag hade nog varit tvungen att säga nåt även om det är svårt :roll:

typ "det ser ut som att sjalen tvinnat sig lite, är det okej om jag hjälper dig så att det blir bekvämare?". och sen pratat på om positioner och knytningar medan jag rättade till :wink:
Användarens profilbild
Av fru bengtsson
Jag kan bara tala för mig själv, men jag skulle bara bli glad (om än lite generad :oops: ) om någon såg mig med en heltokig knytning och erbjöd mig sin hjälp.
Förmodligen är det varken skönt för barn eller bärare, så risken finns ju att hon väjler bort sjalen till slut bara för att det blir fel...

Fråga om hon tycker det går bra med sjalen, och eftersom hn förmodligen svarar nej kan du ju erbjuda henne lite tips och idéer på plats så att säga.
Användarens profilbild
Av Panakeia
ja alltså ett stort problem är ju att nån av märkena på trikåsjal marknadför den framåtvända knytningen med benen rakt mer....det är ju,....lite dumt....för att uttrycka mig milt....
Användarens profilbild
Av trollmamma
fru bengtsson skrev:Jag kan bara tala för mig själv, men jag skulle bara bli glad (om än lite generad :oops: ) om någon såg mig med en heltokig knytning och erbjöd mig sin hjälp.
Förmodligen är det varken skönt för barn eller bärare, så risken finns ju att hon väjler bort sjalen till slut bara för att det blir fel...

Fråga om hon tycker det går bra med sjalen, och eftersom hn förmodligen svarar nej kan du ju erbjuda henne lite tips och idéer på plats så att säga.
Men det är ju det som är problemet !!!
Jag har ju sett henne fler gånger o lika illaknytingar varje gång !! dock detta var första gången hon hade barnet frammåt....

Jag vill inte hoppa på henne när jag jobbar .. .. funderar på att bjuda in henne på en sjalträff ....eller nått
Användarens profilbild
Av fru bengtsson
Jag skulle nog ha blivit glad för hjälp ändå... För även om man tror att man knytit bra själv så blir det ju en liten Aha-upplevelse när man får hjälp av någon som verkligen kan.... :D
Av belinda
Bjuda in till sjalträff vore väl toppen? gör det, då kommer det nog automatiskt. Kanske frågar själv hur knyta bättre!
Användarens profilbild
Av korell
Det är ju lättare sagt än gjort, men det vore ju toppen om ngn kunde hjälpa henne.
Hade det varit jag skulle jag ha blivit riktigt generad men samtidigt otroligt tacksam för hjälpen. (Så om ngn ser mig med en tokig knytning, säg till :D )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?