- sön dec 28, 2008 11:58
För ett tag sedan läste jag en tråd om när det var lämpligt att låta barn åka framåtvända i barnvagn. Många här tyckte att det var induviduellt men att barn under ett år borde åka bakvänt. Jag tycker själv att det är trevligare att ha ögonkontakt med min plutt när jag går med vagn.
Min son väger nu lite över 10kg och vi övar på ryggbärande eftersom det börjar bli väldigt tungt att bära honom på magen nu. Men jag tycker inte om att inte kunna se honom när han sitter på ryggen. Jag har ingen riktig koll och det känns lite som samma sak som att vända barnvagnen.
Hur resonerar ni som inte kan tänka er att ha barnet framåt vänt i vagn men bär på ryggen?
Jag mear absolut inte att kritisera någon. Jag vill bara veta hur ni tänker.
Min son väger nu lite över 10kg och vi övar på ryggbärande eftersom det börjar bli väldigt tungt att bära honom på magen nu. Men jag tycker inte om att inte kunna se honom när han sitter på ryggen. Jag har ingen riktig koll och det känns lite som samma sak som att vända barnvagnen.
Hur resonerar ni som inte kan tänka er att ha barnet framåt vänt i vagn men bär på ryggen?

Jag mear absolut inte att kritisera någon. Jag vill bara veta hur ni tänker.