Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarah
Jag har en pouch hemma som jag gillar men ändå är lite tveksam till. (hur motsägelsefullt lät inte det :-) )

Min tjej sitter så svajigt i den. Jag har alltid en hand i ryggen på henne.

Jag gillar den dock då den är snabb att få på och av, avlastar bra, är enkel, tar liten plats.
Visst det är inte så jobbigt att ha handen i ryggen på henne, har jag bara henne att tänka på så är det helt ok och då trivs jag. Men om jag tex har vagnen att putta på, väskor att bära eller vill fixa något hemma, ja då funkar det inte lika bra.

Jag har en small på det näst kortaste. Jag kan inte korta mner mer få då kommer hon inte i.
Kommer hon växa i den? Det känns som hon svajar åt sidorna nämligen och så mkt bredare blir hon ju inte.

Såg en mamma med en annan kort sjal på sig och det såg så stadigt och bekvämt ut. Ska jag köpa en ny kortsjal, eller?
Känner att jag inte klarar mig utan kortsjal i alla fall.
Av Alexandra
Jag tyckte oxå att min Maya pouch kändes lite svajig, men den var ju iofs aningens för stor för mig. Den blev liksom lite "fladdrig" i överkanten, eftersom den inte är justerbar på bredden :? . Gillade annars modellen, den var snabb och enkel. Men nu är den såld, jag skulle ha behövt S istället.
Tycker lite bättre om ringsjalarna, som man kan justera kanterna på så att barnet sitter riktigt tajt. :)
Men fördelen med pouchen är att det är mycket lättare att växla mellan höft och rygg, det är ju inga ringar som hamnar fel och skaver :(
Användarens profilbild
Av sarah
någon som vet om man kanske kan sy om de lite?
Användarens profilbild
Av marlene
Det är jätte enkelt att sy en ringsjal, det kan ju vara ett alternativ om du inte vill köpa en ny. Jag beställde ringar dom kostade ca 70 kr med frakt sen sydde jag om min bära barnsjal. Jag vart jätte nöjd.
jag vet inte om det går att sy om pouchen
Användarens profilbild
Av sarah
jag är så himla dålig på att sy.
Har faktiskt funderat på att sy en men jag är jätte jätte usel. Tittade på en beskrivning på babydesign, fattade inte så mkt.....
Användarens profilbild
Av Kristina
Det svajar lite här också, men det stör inte så mycket direkt.
Dock så provade jag idag en amazonas brazil bärpåse (från www.babyboden.nu), den var himla mysig, innerkanten ar lite vadderad och borde bli lite mjukare mot knävecken och ytterkanten hade en dragsko så man kunde justera storleken på den, supersmidig! Tyget var lite grövre än maya pouchens, men mjukt och mysigt och den var skön att bära i det lilla jag provade, kanske det kan vara ett alternativ?
Användarens profilbild
Av marlene
Jag vek tyget ca 15 cm i kanten, stoppade in ringarna där sydde 3 raksömmar, 1 så nära ringarna som möjligt (5 cm kanske) och de andra 2 längre bort kanske 14 och 12 ca från ringarna. Klart Kan du sy raksöm kan du sy en ringsjal ;)
Av Alexandra
Håller med Marlene, det är superenkelt! :D
Har sytt två ringsjalar som båda ser riktigt bra ut, och jag är verkligen ingen expert, tvärtom, min man brukar få ta över vid symaskinen när jag tappar tålamodet :evil: .
Senast redigerad av Alexandra den mån okt 18, 2004 10:06, redigerad totalt 1 gånger.
Av Alexandra
Kristina skrev:ytterkanten hade en dragsko så man kunde justera storleken på den, supersmidig!
Precis detta saknade jag på Maya pouchen, en dragsko!
Användarens profilbild
Av Tintin
Jag skulle så gärna vilja prova en maya wrap pouch eller den där bärpåsen du skrev om Kristina innan jag beställer en och kanske inte alls trivs med den. Visst borde väl dessa finnas på barnmässan i Älvsjö? Får hoppas på det och passa på att testa lite då i så fall.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag vet faktiskt inte om de finns där. Jag tror varken babydesign, småfolket eller bärabarn har brazil eller maya wrap pouch.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag vet faktiskt inte om de finns där. Jag tror varken babydesign, småfolket eller bärabarn har brazil eller maya wrap pouch.
Användarens profilbild
Av Tintin
...typiskt! Men kanske finns Ergo som också verkar spännande?
Användarens profilbild
Av Anna
Ergo kommer finnas med all säkerhet. Den har småfolket och ev också babydesign?
Användarens profilbild
Av Helena
Kristina skrev:Dock så provade jag idag en amazonas brazil bärpåse (från www.babyboden.nu), den var himla mysig, innerkanten ar lite vadderad och borde bli lite mjukare mot knävecken och ytterkanten hade en dragsko så man kunde justera storleken på den, supersmidig! Tyget var lite grövre än maya pouchens, men mjukt och mysigt och den var skön att bära i det lilla jag provade, kanske det kan vara ett alternativ?
Hej!
Jag hittar den inte på Mias hemsida, har hon inte lagt ut bilder på den ännu, eller är det jag som inte hittar den?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?