- fre dec 26, 2008 22:31
Min flicka är nu 8 månader och väger snart 10 kilo. Jag har tänkt bära henne länge än, har räknat med att bära tills hon är 2-3 år eller så, minst. Men nu börjar jag undra hur länge till jag och min rygg ska orka bära.
På magen är det tungt, jag får ont efter en stunds bärande. I ryggen, bäckenet och i benen.
Förra helgen hade jag riktigt ont efter att ha tagit en promenad på 4-5 km med dotter i omslutet kryss på magen. Idag bar jag henne i ringsjal när vi skulle handla en snabbis och jag fick så ont att maken fick ta henne efter bara en liten stund.
Det enda som funkar är att bära på ryggen och det tycker jag är för krångligt nu på vintern med knöliga ytterkläder. Och så tycker jag att jag har för dålig koll på henne i folksamlingar och så när hon sitter på ryggen. Mössa som hamnar på sniskan och så är också besvärligt
.
Hur länge och hur mycket orkar ni bära? Det verkar som att en del bär jämt, knappt använder vagn. Hur sjutton orkar ni? Ska jag behöva sluta bära snart? VILL INTE!

Förra helgen hade jag riktigt ont efter att ha tagit en promenad på 4-5 km med dotter i omslutet kryss på magen. Idag bar jag henne i ringsjal när vi skulle handla en snabbis och jag fick så ont att maken fick ta henne efter bara en liten stund.

Hur länge och hur mycket orkar ni bära? Det verkar som att en del bär jämt, knappt använder vagn. Hur sjutton orkar ni? Ska jag behöva sluta bära snart? VILL INTE!
*millla*
Storebror
1995-07 och Lillasyster
2008-04 och Lillalillasyster
2010-08
Storebror