- fre dec 19, 2008 23:18
Som flera tidigare sagt, vem kan sjala en 2 åring som inte vill och som helst springer på egna ben
Sen får var och en göra som de anser bäst när det gäller vagn och bärande
Jag kan ju bara berätta hur jag upplever det och hoppas att de testar och gillar det
Håller med Tina W! Du skriver så kloka ord Tina
Så är det här med
Just nu när hon varit sjuk
har jag fått sjala/sela men annars blir det inte ens varje dag längre. Det har varit jättemysigt men nu är hon piggare och vill inte sitta där lika mycket längre.
(Var inte avis på dem som gick med vagn på köpcentrumet idag och skulle handla julklappar, vi kom fram överallt det gjorde inte dom.... J satt nöjd i manducan på ryggen)
L dec-99 G okt-01 J april-07
Mina barn är stora så de bärs inte alls längre. Men nya bebisar på g och jag ska få äran att visa sjal och sele för dem.
Girasol 6:a och Indio 5:a finns kvar i sjalgarderoben
Cillan skrev:Hörde en jobbakompis idag som pratade om att hennes vän bär sitt barn i sjal och barnet är typ 2 år. Enligt jobbakompisen bärs barnet hela tiden och har gjorts så sedan födseln. Jobbakompisen har försökt påtala att de kanske inte ska bära så mycket men vet inte hur hon ska säga det så att de förstår. För man kan ju inte bära barnet hela tiden då lär sig aldrig barnet att vara självständigt. Dessutom verkar barnet vara lite knubbig så enligt jobbakompisen behöver barnet röra på sig. En annan kommenterade att sjal förstod h*n sig inte på, det var bättre med babybjörn för det får man inte ont i ryggen av.Första reaktionen
![]()
Hur ställer ni er till sånt här?

Håller med Tina W! Du skriver så kloka ord Tina

mari_tres skrev:Cillan skrev:Men det är det som är så konstigt. Barn kan åka vagn i flera timmar men det blir inte ifrågasatt. Undrar om förskolan säger så till de som åker vagn till och från dagis?Precis
Jag ska i alla fall bära i sjal oavsett vad andra säger. För jag tycker det är mysigt och jag ska bevisa att man faktiskt inte behöver bära 24/dygn. Å att barnet minsan kan gå fast man bär i sjal.här hemma är det till och med så illa att jag inte får bära min 1,5-åring för hon ska bara ner och springa hela tiden. Skulle gärna bära mer än bara nån gång per dag men det är ju lite svårt att tvångssjala de små liven

(Var inte avis på dem som gick med vagn på köpcentrumet idag och skulle handla julklappar, vi kom fram överallt det gjorde inte dom.... J satt nöjd i manducan på ryggen)
L dec-99 G okt-01 J april-07
Mina barn är stora så de bärs inte alls längre. Men nya bebisar på g och jag ska få äran att visa sjal och sele för dem.
Girasol 6:a och Indio 5:a finns kvar i sjalgarderoben