Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
Ja, lite nyfiken. Är det nån som testat? Hur kändes det?

O annars.....hur många kilo barn kan ni tänka er att bära i en Sino? Hur gammalt barn?*har gått o blivit småsugen på Sino*
Av Aelia
Har inte testat med ryggknytningen ännu, men ska testa, vill..hehe.
Benjamin vägde 9100 för 2 v sen, och det funkar fortfarande utan problem tycker jag. :wink:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Aelia skrev:Har inte testat med ryggknytningen ännu, men ska testa, vill..hehe.
Benjamin vägde 9100 för 2 v sen, och det funkar fortfarande utan problem tycker jag. :wink:
Hehe :)
Det är lika mycket som Elmer vägde för 2-3 veckor sen..... O han är...1 år äldre eller? (20 månader idag.)
Användarens profilbild
Av Anso
Jag skulle nog inte välja att ha den som ryggsjal eftersom den är så pass avsmalnande. Jag tycker inte att det är så skönt att knyta med trikåsjal på ryggen, det blir lite svajigt men om man har en bred BabyBundler så ska det i alla fall gå att knyta på ryggen.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
jag hade min lille kille, ca 10 kg, på ryggen i vår pikku-ruu
jättemysigt! men det var bara hemma och lite stillsamt...
jag tror det kan bli lite svajigt om bebisen är väldigt rörlig :wink:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Anso skrev:Jag skulle nog inte välja att ha den som ryggsjal eftersom den är så pass avsmalnande. Jag tycker inte att det är så skönt att knyta med trikåsjal på ryggen, det blir lite svajigt men om man har en bred BabyBundler så ska det i alla fall gå att knyta på ryggen.
Jag har funderat på att försöka mig på konststycket att få upp Julian på ryggen då hade jag tänkt att använda min babybundler. Men han är ju LITEN så hur går jag till väga? du är lite allsmäktig för mig härinne Anso därför frågar jag dig... :oops: :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
fantasiflicka skrev:
Anso skrev:Jag skulle nog inte välja att ha den som ryggsjal eftersom den är så pass avsmalnande. Jag tycker inte att det är så skönt att knyta med trikåsjal på ryggen, det blir lite svajigt men om man har en bred BabyBundler så ska det i alla fall gå att knyta på ryggen.
Jag har funderat på att försöka mig på konststycket att få upp Julian på ryggen då hade jag tänkt att använda min babybundler. Men han är ju LITEN så hur går jag till väga? du är lite allsmäktig för mig härinne Anso därför frågar jag dig... :oops: :wink:
Är iofs inte Anso, men när jag testade med Vidar första gången var han typ 2 månader och det var superläskigt, men det gick. ;)
Jag la honom på sjalen på sängen och satte mig framför. Sen hissade jag honom sakta upp med sjalen samtidigt som jag böjde mig framåt. Då låg han bra på ryggen och det gick och knyta. Nu för tiden svingar jag upp honom istället. Mycket lättare. 8) Fast jag skulle nog inte göra det med en bebis som inte är stadig i nacken.
Användarens profilbild
Av Anso
fantasiflicka skrev:
Jag känner mig inte ett dugg allsmäktig måste jag säga! Högst vanlig "Svensson" som gillar att bära barn men jag kan ju försöka mig på lite råd.

Att lyfta upp barnet i sjalen är rätt bra när de är små. Att barnet är stadigt i nacken känns ju rätt bra.

När Hanna var liten så hivade jag henne över min axel-hon satt med ryggen mot mig i mitt knä och så fick hon göra en "volt" över min axel, inte så farligt som det låter. Om hon skulle volta över min vänstra axel så stöttade jag hennes huvud/axlar med höger hand och så tog min vänstra hand och lyfte henne i gumpen och svossj över min axel och så låg hon på ryggen. Och sedan drog jag upp sjalen över henne (hade lagt den över min midja/stoppat ner i min byxlinning på ryggen)
Öva med nalle först.......

Annars kan man ha barnet i sitt knä med ryggen mot dig, lyft i armhålorna/fatta runt bröstkorgen och upp över ditt huvud som om barnet skulle sitta på dina axlar men låt barnet glida ner till din rygg istället.

Hoppas att det var till någon hjälp. Bäst är att först öva utan sjal, bara upp och ner så att ni båda vänjer er. Stå på knä i sängen i början. :D
Senast redigerad av Anso den tor mar 30, 2006 13:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har inte testat men tror inte att det är nån höjdare faktiskt :wink: . bättre att satsa på en vävd sjal för det ändamålet.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Inget test än Aelia?

Japp, jag är nyfiken :)
Av Aelia
Sockertopp skrev:Inget test än Aelia?

Japp, jag är nyfiken :)

aj, glömde, tänkte ju göra det på träffen idag :roll:
men om jag lyckar att få nennie att hjälpa mig nån dag, skulle jag bli
glad, fixar nog inte det själv, har ju inte lärt mig ryggknytningar så bra ännu :roll: :roll: :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ok, nu har jag testat. allt för vetenskapen :wink:

Bild

det var ingen höjdare faktiskt, dels är den lite väl smal för ryggen och sen så blir det svårt att få en tajt bra knytning. jag tog ner honom direkt efter jag tagit kortet :wink: . hellre vävd sjal för ryggknyt tycker jag.
Användarens profilbild
Av Anso
TACK! Det är såna som ni som för vetenskapen framåt! :urule:
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har också testat, men det var precis som diddeli säger ingen höjdare.

Detta trots att Alice var ännu mindre då (typ fyra månader eller så) och alltså inte vägde spec mycket. Men nej, det var svajigt och kändes osäkert, inte för att Alice var ostadig utan för att sjalen kändes ostadig när jag använde den på ryggen.

Jag använder inte Sinon speciellt mycket längre, Alice väger nu strax under 7 kg, och jag föredrar mina vänvda sjalar, eftersom det är både stadigare och bekvämare!
Användarens profilbild
Av Anna
jag var ju tvungen att testa med mobyn som legat i korgen i flera månader för att den känns så svajjig. Det gick bra! Men efter ca 15 minuters hängande åt sidorna var inte komforten för min del så vidare värst bra längre. Men min breda Babu däremot gick det kanonbra. Linus väger lite drygt 8 kg.

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?