Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zero.sara
Cillan skrev:Hörde en jobbakompis idag som pratade om att hennes vän bär sitt barn i sjal och barnet är typ 2 år. Enligt jobbakompisen bärs barnet hela tiden och har gjorts så sedan födseln. Jobbakompisen har försökt påtala att de kanske inte ska bära så mycket men vet inte hur hon ska säga det så att de förstår. För man kan ju inte bära barnet hela tiden då lär sig aldrig barnet att vara självständigt. Dessutom verkar barnet vara lite knubbig så enligt jobbakompisen behöver barnet röra på sig. En annan kommenterade att sjal förstod h*n sig inte på, det var bättre med babybjörn för det får man inte ont i ryggen av.

:hmm:

Hur ställer ni er till sånt här?
Första reaktionen :Hahaa: Som flera tidigare sagt, vem kan sjala en 2 åring som inte vill och som helst springer på egna ben :wink: Sen får var och en göra som de anser bäst när det gäller vagn och bärande :tumup: Jag kan ju bara berätta hur jag upplever det och hoppas att de testar och gillar det :)

Håller med Tina W! Du skriver så kloka ord Tina :heart:
mari_tres skrev:
Cillan skrev:Men det är det som är så konstigt. Barn kan åka vagn i flera timmar men det blir inte ifrågasatt. Undrar om förskolan säger så till de som åker vagn till och från dagis?

Jag ska i alla fall bära i sjal oavsett vad andra säger. För jag tycker det är mysigt och jag ska bevisa att man faktiskt inte behöver bära 24/dygn. Å att barnet minsan kan gå fast man bär i sjal. :vågen:
Precis :heart: här hemma är det till och med så illa att jag inte får bära min 1,5-åring för hon ska bara ner och springa hela tiden. Skulle gärna bära mer än bara nån gång per dag men det är ju lite svårt att tvångssjala de små liven :lol:
:iagree: Så är det här med :) Just nu när hon varit sjuk :( har jag fått sjala/sela men annars blir det inte ens varje dag längre. Det har varit jättemysigt men nu är hon piggare och vill inte sitta där lika mycket längre.

(Var inte avis på dem som gick med vagn på köpcentrumet idag och skulle handla julklappar, vi kom fram överallt det gjorde inte dom.... J satt nöjd i manducan på ryggen)
Användarens profilbild
Av KATARINA
Apelsin skrev:
KATARINA skrev:
Ullegulle78 skrev:Jadu... på dagis fick vi höra att det var bra om Sonja kunde gå lite mer hemma, vi borde inte alltid bära henne.
"hon är ju lite knubbig"
:siishah:
Till saken hör att vi knappt bär henne alls. Hon åker Beco till och från dagis. De dagar hon inte vill gå förstås, för då går vi.
Jag kan känna lite såhär:
Har ni sådana här samtal med "vagn-föräldrar" också?
Man lixom utgår ifrån att jag bär 24-7, och aldrig låter dottern använda benen.... (lycka till att bära ett barn som inte vill bli buret!)
Men en 3-åring som åker vagn till dagis, det är inte konstigt alls... :roll:
Förklara för din jobbarkompis att sjal = vagn för vissa och att det inte alls är konstigt att någon så liten får åka.
Oavsett om det är vagn eller sjal... ;)

Det (o)logiska tänkandet förekommer ofta tycker jag och tror jag har att göra med att det som är ovanligt och okonventionellt, det gör man jämt medan någon aldrig skulle komma på tanken att barnet alltid åker vagn bara för att h*n åker vagn till dagis.
Fast så är det ju, de barn som åker vagn när de är ganska stora till dagis, åker mer eller mindre alltid vagn. M 3 år åker aldrig vagn, ok skulle vi åka till typ liseberg och ha med vagn till S kanske hon skulle få sitta lite i den om hon var jättetrött. Och till S använder vi vagn(men givetvis går hon själv när vi använder vagnen också, lite gå lite vagn) om vi åker till typ liseberg, aldrig annars.
Menar du alltid, eller alltid till dagis? Det jag syftade på var det Ullegulle skrev om, att de tror att man bär dygnet runt bara för att man bär när de ser.
Av doc
Idag har den ena gravidtjejen på jobbet berättat att de har köpt vagn till bebisen. Frågade om hon har sett barn burna i sjal och vad hon tycker om det. Hon var inte negativ däremot en annan närvarande tjej kollade så här riktigt konstigt på mig när jag sa att vi bär vår ettåring på ryggen. SOm om jag inte vore klok i huvudet. :?
Det får mig att tänka att vagn är OK sjal är inte OK för vissa. Man kan bara undra varför. :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
doc skrev:Idag har den ena gravidtjejen på jobbet berättat att de har köpt vagn till bebisen. Frågade om hon har sett barn burna i sjal och vad hon tycker om det. Hon var inte negativ däremot en annan närvarande tjej kollade så här riktigt konstigt på mig när jag sa att vi bär vår ettåring på ryggen. SOm om jag inte vore klok i huvudet. :?
Det får mig att tänka att vagn är OK sjal är inte OK för vissa. Man kan bara undra varför. :hmm:
Människan är ju skapt under miliontals år till att dra sina barn i vagn :roll: det är det som skiljer oss från djuren :this: det där med att bära sina barn är bara sånt som mindre utvecklade arter håller på med :wink:
Användarens profilbild
Av Cillan
mari_tres skrev:Människan är ju skapt under miliontals år till att dra sina barn i vagn :roll: det är det som skiljer oss från djuren :this: det där med att bära sina barn är bara sånt som mindre utvecklade arter håller på med :wink:
Så sant!
Användarens profilbild
Av zero.sara
mari_tres skrev:
Människan är ju skapt under miliontals år till att dra sina barn i vagn :roll: det är det som skiljer oss från djuren :this: det där med att bära sina barn är bara sånt som mindre utvecklade arter håller på med :wink:
:Hahaa: :app: Undrade just vad det var som skiljde oss åt :wink:
Av doc
mari_tres skrev:
doc skrev:Idag har den ena gravidtjejen på jobbet berättat att de har köpt vagn till bebisen. Frågade om hon har sett barn burna i sjal och vad hon tycker om det. Hon var inte negativ däremot en annan närvarande tjej kollade så här riktigt konstigt på mig när jag sa att vi bär vår ettåring på ryggen. SOm om jag inte vore klok i huvudet. :?
jahaaaa, nu förstår jag! :app:
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag har märkt att när jag bär min 1½ åring ifrågasätts de ofta för att han är ju såå stor :roll: men sitter han i vagnen istället så ifrågsätts de inte, klart han ska ha vagnen han är ju så liten så han kan ju inte gå själv så långt låter det då :roll: . I vilket fall så rör han ju inte på sina ben lr? :hmm: hur som helst så tycker jag att han vill sitta i vagn eller bli buren rätt sällan nu mera. Han vill gå själv, kan själv! Ett friskt barn vill nog inte bli buren för mycket i den åldern, de har en drift att kunna själv, göra själv.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?