Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SummerMoon
Hur gör ni som bär på vintern? Jag har burit min lilla i en Moby wrap sen han var 2-3 veckor. Och vi har trivts väldigt bra med det, eftersom man har sluppit dra med vagnen ut och in när man ska lämna den stora killen på dagis. Men nu när det har blivit lite mer vinter ute (nja...kanske inte så mycket till vinter just idag kanske. :oops: ), så vågar jag inte bära honom. Jag är så rädd för att halka ute, när det är snö och is. Sist jag bar honom så höll jag verkligen på att ramla pga is, och sen dess vågar jag inte bära ute längre tyvärr. :(

Och så en annan fråga: När jag började bära honom, så var det jätteskönt att bära i Moby:n. Men nu är det precis som att det har hänt något, för jag får verkligen inte till det alls lika bra längre. :roll: :? Lillen sitter fortfarande bra i den (= sover fortfarande lika gott som vanligt! :mrgreen: ), men jag tycker den liksom skär in här och var trots att jag verkligen är noga med att tyget inte ska "tvinna" sig och att jag sprider ut tyget. Men det vill sig inte alls... :? Vad beror det på?
anna m skrev:Antagligen har lillkillen blivit stor. Du behöver kanske en vävd sjal eller en stadigare trikå...

Kan du ha broddar på skorna?
Kan det verkligen vara så att han har "vuxit ur" den redan? :oops: Han är bara 3 månader (och väger 6 kg). Jag funderade på det där med broddar...trots att det känns lite som något som pensionärer har bara. :oops: :Hahaa:
Av anna m
SummerMoon skrev:
anna m skrev:Antagligen har lillkillen blivit stor. Du behöver kanske en vävd sjal eller en stadigare trikå...

Kan det verkligen vara så att han har "vuxit ur" den redan? :oops: Han är bara 3 månader (och väger 6 kg). Jag funderade på det där med broddar...trots att det känns lite som något som pensionärer har bara. :oops: :Hahaa:
Du får komma på sjalträff så får vi se :D Kolla under bärsjalsträffar!
Användarens profilbild
Av millla
SummerMoon skrev: Jag funderade på det där med broddar...trots att det känns lite som något som pensionärer har bara. :oops: :Hahaa:
Haha! Helt OT nu men, precis så där tänkte jag om stödstrumpor när jag var gravid... :fnissa:
Av anna m
millla skrev:
SummerMoon skrev: Jag funderade på det där med broddar...trots att det känns lite som något som pensionärer har bara. :oops: :Hahaa:
Haha! Helt OT nu men, precis så där tänkte jag om stödstrumpor när jag var gravid... :fnissa:
:fnissa: jag gick in på Apoteket och mumlade nåt om strumpor alldeles röd i ansiktet... piiinsamt!
anna m skrev:
millla skrev:
:fnissa: jag gick in på Apoteket och mumlade nåt om strumpor alldeles röd i ansiktet... piiinsamt!
Det kan inte vara någonting mot de trosorna med gördel jag fick av min mamma förra gången jag var gravid :Hahaa: MED spets! :app:
Användarens profilbild
Av millla
mari_tres skrev:
anna m skrev:
millla skrev:
Det kan inte vara någonting mot de trosorna med gördel jag fick av min mamma förra gången jag var gravid :Hahaa: MED spets! :app:
:Hahaa: Ja, men det värsta med alla dom här pinsamma pensionärsprylarna är ju att dom är så himla bra att ha. Och sköna. Jag älskade mina stödstrumpor när jag var höggravid. :loving: :lol:
millla skrev: :Hahaa: Ja, men det värsta med alla dom här pinsamma pensionärsprylarna är ju att dom är så himla bra att ha. Och sköna. Jag älskade mina stödstrumpor när jag var höggravid. :loving: :lol:
:iagree: Har tre par hemma som kommer att plockas fram snart igen :D
Min mamma har åderbrock och sådant är tydligen ärftligt, så jag kommer att börja tidigt den här gången också.
Användarens profilbild
Av millla
mari_tres skrev:
millla skrev: :Hahaa: Ja, men det värsta med alla dom här pinsamma pensionärsprylarna är ju att dom är så himla bra att ha. Och sköna. Jag älskade mina stödstrumpor när jag var höggravid. :loving: :lol:
Min mamma har åderbrock och sådant är tydligen ärftligt, så jag kommer att börja tidigt den här gången också.
Ibland händer det att jag plockar fram mina älskade stödisar när jag vet att jag kommer att gå och stå mycket nån dag...
Av anna m
millla skrev:
mari_tres skrev:
Ibland händer det att jag plockar fram mina älskade stödisar när jag vet att jag kommer att gå och stå mycket nån dag...
:shock: :fnissa: Inte ens jag är så gammal...
Användarens profilbild
Av Tootz
SummerMoon skrev:

jag fick övergå mer och mer till vävd sjal redan när "plutten" vägde 6 kg :) Avlastar ju sååå mycket bättre :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?