Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Monia
:help: Jag ska sy mig en ringsjal (eller flera) och undrar vad man ska köpa för tyg. Jag har sett att det bla pratas om diagonalvävt. Hur vet jag att det är diagonalvävt? :?: Funkar det med vanligt bomullstyg? :?: Sjalringarna har kommit så jag är jättesugen på att sätta igång. :blahblah:
Användarens profilbild
Av Anso
Det går i princip med vilket tyg som helst. "Diagonalvävt" kanske bara är en term här på Sjalbarn men vad som menas med det är att tyget är lite töjbart/eftergivligt om man drar i det lite diagonalt, dvs inte helt stumt. Men det är alltså inte fråga om några trikåtyger.

Jag tycker att det avlastar bäst med ett rätt så kraftigt tyg och s.k lakansväv blir för klent. Men bomullstyg finns ju i så många olika sorter så det går säkert att hitta något bra. Annars är det ju en del som klipper itu sina långa bärsjalar och det blir oftast väldigt sköna ringsjalar av dem.
Användarens profilbild
Av Monia
:D Tack för era tips och råd. Jag köpte en duk :!: på Indiska igår som känns jättemysigt att göra sjal av. Det är strechigt på diagonalen och är mjukt och gosigt. Det var ett riktigt fynd hoppas jag :wink: Så nu ska jag bara få igång gamla symaskinen.
Användarens profilbild
Av Monia
Nu är den klar.....
Bild

Finns en bild till under fotografier........
Användarens profilbild
Av Nova
:tumup:

Vad är det för material i tyget?
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag tycker inte att det spelar så stor roll i ringsjalar faktiskt. Jag tycker hellre att tyget ska vara snyggt. Vanligt gardintyg går utmärkt och det brukar finnas rätt snygga varianter på det :twisted:
Lycka till!
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Buscilla
Buscilla skrev:Jag tycker inte att det spelar så stor roll i ringsjalar faktiskt. Jag tycker hellre att tyget ska vara snyggt. Vanligt gardintyg går utmärkt och det brukar finnas rätt snygga varianter på det :twisted:
Lycka till!
/Cecilia
Såg nu att du redan sytt din sjal och jag som precis har kommenterat den under Fotografier och bilder :-)

Den blev jättefin!
Användarens profilbild
Av Elin G
Snygg :D . Vilka mått hade duken från början?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?